۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹

رئیس بهزیستی شاهرود:

جشنواره ورزش معولان روستاهای شرق استان سمنان برگزار شد

جشنواره ورزش معولان روستاهای شرق استان سمنان برگزار شد

شاهرود- رئیس بهزیستی شهرستان شاهرود از برگزاری اولین جشنواره ورزشی بازی‌های بومی و محلی معلولان روستاهای شرق استان سمنان در شاهرود خبر داد.

حسن غربا در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه اولین جشنواره ورزشی بازی‌های بومی و محلی ویژه افراد دارای معلولیت مناطق روستایی تابعه بهزیستی شرق استان سمنان به میزبانی هیأت جانبازان و معلولین شهرستان شاهرود برگزار شد، تاکید کرد: احیا و یادآوری بازی‌های بومی محلی به عنوان میراث بومی از جمله اهداف این جشنواره ورزشی بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار و با هدف افزایش نشاط اجتماعی افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی برگزار شد، افزود: توانمندسازی و خودباوری افراد دارای معلولیت و تبیین الگوی موفقیت برای جامعه از جمله محورهای این رویداد بود.

رئیس اداره بهزیستی شاهرود با بیان اینکه این جشنواره ورزشی با حضور ۳۶ ورزشکار از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی در شش رشته دال پلان، دوز فیزیکی، یک قل دو قل، چوب کشی، هفت سنگ و کلاس کلاس (لی‌لی) برگزار شد، گفت: داوری این مسابقات را ابوالقاسم مرواری و بهناز عباسی که دارای کارت داوری درجه سه بازی‌های بومی و محلی هستند، برعهده داشتند.

غربا همچنین ادامه داد: افراد دارای معلولیت، توانمندی‌های زیادی دارند که باید شناسایی شود و باور توانمندی‌هایشان گام مؤثری برای حضور و فعالیت آنها در جامعه خواهد بود.

وی در خاتمه گفت: افراد منتخب این مسابقات در دو بخش آقایان و خانم‌ها به مسابقات کشوری راه پیدا خواهند کرد که با توجه به سطح بالای موفقیت آنها در این مسابقات، انتظار داریم در مسابقات کشوری نیز خوش درخشیده و صاحب سکو شوند.

کد خبر 5950392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha