۵ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۶

بانوی بسیجی در گفت و گو با مهر مطرح کرد؛

آموزش های هنری و فرهنگی به۴۰۰کودک در مناطق محروم و روستایی ارومیه

آموزش های هنری و فرهنگی به۴۰۰کودک در مناطق محروم و روستایی ارومیه

ارومیه - بانوی بسیجی جهاد ارومیه گفت: از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۳۰۰ الی ۴۰۰ کودک در مناطق محروم و روستایی ارومیه توسط گروه هنری جهادی و بسیجی افلاکیان به صورت رایگان آموزش دیده اند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: حدیثه راد که متولد سال ۱۳۶۲ در ارومیه است و از سال ۷۸ تاکنون به صورت حرفه‌ای در زمینه‌های نویسندگی، بازیگری و تئاتر فعالیت می‌کند از سال ۹۷ در قالب فعالیت‌های جهادی و بسیجی اقدام به آموزش و اجرای رایگان برنامه‌های هنری و فرهنگی در مناطق محروم و روستایی ارومیه کرده است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سال ۹۷ به عنوان یک جهادگر و بسیجی با هدف پرداخت زکات علم و هنرم اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق محروم و روستایی ارومیه کرده‌ام.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ با حمایت و کمک‌های بسیج هنرمندان، با هدف ایجاد روحیه شادابی و به دلیل محرومیت کودکان و نوجوانان مناطق محروم از فعالیت‌های نمایشی، هنری و فرهنگی اقدام به اجرا و آموزش این برنامه‌ها در این مناطق کرده است، افزود: مناطق حاشیه نشین، محروم و نیز برخی روستاهای استان به دلیل عدم بهره مندی از سالن‌های نمایشی یا امکانات فرهنگی یکی از نیازهای اساسی کودکان در این مناطق از دید من فعالیت‌های فرهنگی و هنری بود، در این راستا تصمیم گرفتم به صورت بسیجی و جهادی در این عرصه فعالیت کنم.

آموزش های هنری و فرهنگی به۴۰۰کودک در مناطق محروم و روستایی ارومیه

آموزش ۴۰۰ هنرجو در مناطق کم برخوردار و روستایی ارومیه

راد با بیان اینکه در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ با وجود کرونا به صورت محدود اما از تابستان سال ۹۹ تاکنون به صورت حرفه‌ای و مداوم به دلیل آسیب پذیری کودکان به جهت شرایط روحی ناشی از بیماری کرونا فعالیت‌های هنری و فرهنگی در این مناطق را افزایش دادم، گفت: با همکاری بسیج هنرمندان سپاه با حضور در محلات کم برخوردار و روستاهای دورافتاده اقدام به آموزش به صورت کاملاً رایگان در زمینه نمایش، تئاتر، گروه سرود و خوشنویسی کرده‌ام.

این بانوی هنرمند بسیجی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ هنرجو از کودکان و نوجوانان مناطق محروم آموزش را داده‌ام، افزود: در کنار آموزش‌های رایگان فرهنگی و هنری تلاش کرده‌ام در مناسبت‌های متعدد ملی و مذهبی نیز برنامه‌های هنری از جمله تئاتر، نمایشنامه خوانی، گروه سرود را با همکاری گروه‌های هنری حرفه‌ای در استان به اجرا دربیاورم.

راد لبخند رضایت کودکان در مناطق کم برخوردار و روستاهای دورافتاده ارومیه و استقبال کم نظیر تمامی کودکان از این برنامه‌ها را به عنوان زکات علم و هنرش و نیز دستمزد فعالیت‌های بسیجی و جهادی خود دانست و گفت: تلاش کردیم به جای اینکه کودکان این مناطق را به سالن‌های سینما و نمایش ببریم سالن‌های نمایش را به محله آنها ببریم.

وی کشف استعداد، آموزش رایگان و اجرای برنامه‌های فرهنگی را از عمده فعالیت‌های خود عنوان کرد و گفت: صفر تا ۱۰۰ این برنامه به صورت رایگان برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

کد خبر 5950817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha