۵ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۸

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبرداد؛

اجرای طرح های راهسازی آذربایجان غربی در قالب ۴۰ قطعه

اجرای طرح های راهسازی آذربایجان غربی در قالب ۴۰ قطعه

ارومیه - مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: عملیات راهسازی در محورهای ارتباطی این استان در قالب ۴۰ قطعه در دست اجراست و ارزش این طرح‌ها بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن حمزه‌لو عصر یکشنبه در دیدار با نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: استان آذربایجان غربی با توجه به سیاست‌های دولت، توسعه ترانزیت کالا و همچنین توسعه پایانه‌های مرزی در اولویت بوده و در ۴۰ پروژه راهسازی همکاران ما در حال فعالیت هستند.

وی افزود: حدود ۴۷۰ کیلومتر مسیر در آذربایجان‌غربی در دست اجراست و حدود ۳۶۰ کیلومتر مسیر در دست مطالعه برای احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از ایمن سازی و تدوام عملیات راهداری در مسیرهای استان خبر داد و افزود: بر اساس آمارهای موجود ۶۰ درصد ترانزیت زمینی کشور از آذربایجان‌غربی انجام می‌گیرد.

حمزه‌لو، تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از اولویت‌های این مجموعه است، چرا که حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های استان متناسب با ظرفیت‌های موجود موجب رونق و توسعه آذربایجان‌غربی شده و باید به این مساله توجه کرد تا زیرساخت‌های استان بیش از پیش توسعه یابند.

حمزه لو با اشاره به بخش مسکن، بیان کرد: در بخش مسکن نیز طرح‌های نهضت ملی در مراحل مختلف ساخت بوده و برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی زمین تأمین و مشکلی از بابت تأمین اراضی وجود ندارد.

کد خبر 5950873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      0 0
      یک قطعه از این راه‌ها مربوط به تعریض قسمتی از جاده اورمیه اشنویه است که ماه‌هاست بلاتکلیف رها شده