۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی چابهار خبر داد؛

صدور موافقت اصولی ۹پروژه مهم زیرساختی میراث فرهنگی در سواحل مکران

صدور موافقت اصولی ۹پروژه مهم زیرساختی میراث فرهنگی در سواحل مکران

چابهار- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار از صدور موافقت اصولی ۹ پروژه زیرساختی حوزه میراث فرهنگی در سواحل مکران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالنساء امیری صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با هدف توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در سواحل مکران که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست، در نیمه اول امسال، موافقت اصولی ۹ پروژه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این منطقه صادر شده است.

وی ادامه داد: در این راستا، برای ۴ پروژه دیگر نیز اقدام نهایی صورت گرفته که می‌تواند تحول شگرفی در جنوب استان را رقم بزند و باعث رونق بیش از پیش گردشگری و صنایع دستی در سیستان وبلوچستان شود.

به گفته امیری، محیط پیرامونی و جغرافیایی سواحل مکران دارای ویژگی‌های بکر و نابی است که در صورت معرفی بیشتر و بهره بردن از آنها هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی را به سمت خود جلب می‌کند و طبیعتاً تحقق این مهم در رونق اقتصادی برای مردم منطقه نیز اثر مثبت مستقیم خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه وجود آثار و ظرفیت‌های متنوع طبیعی، تاریخی، هنری، مذهبی و صنایع دستی در مناطق ساحلی شهرستان چابهار بهترین بستر برای سرمایه گذاری ایمن و درآمدزا و پایدار و گردشگر پذیر است، تصریح کرد: هم اکنون در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری بالغ بر ۲۰ پروژه با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال ساخت هست که اتمام آنها در پر رونق کردن سفره بومیان، ارتقا سطح درآمدی ساکنان منطقه و پیشرفت اقتصادی در سواحل مکران مؤثر خواهد بود.

کد خبر 5951013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha