۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان خبر داد؛

تشکیل کارگروه ویژه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در بانه

تشکیل کارگروه ویژه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در بانه

بانه_دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از تشکیل کارگروه ویژه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در بانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جباری ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب بانه اظهار کرد: کارگروه ویژه مقابله و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در داخل و خارج از محدوده شهری و با مدیریت شهرداری بانه تشکیل شود.

وی افزود: دادستان نقش و جایگاه خطیر و ارزشمند در دستگاه قضائی دارد که به صورت توأم، قاضی، مدیر و وکیل مدافع در اجرا و تحقق عدالت در جامعه است.

جباری تصریح کرد: اجرای عدالت در جامعه باید مصروف به شناخت آن باشد که شناخت عدالت بسیار دشوارتر از اجرای آن است که در این زمینه تمامی ارگان‌ها موظفند تا دستگاه قضائی را در اجرای عدالت یاری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج افزود: مردم بانه انتظار مضاعفی از مسؤولان برای خدمتگزاری دارند و برطرف کردن مسائل و مشکلات این شهرستان با هم سویی و هم‌افزایی و انجام وظایف ارگان‌های مسئول میسر است و در بحث حقوق عامه باید اولویت‌های این شهرستان شناسایی شود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضائی در حوزه حقوق عامه نظیر تأمین آب شرب، صیانت از منابع طبیعی، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز وظایفی دارد که در قانون مشخص شده است.

جباری اضافه کرد: در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز، هم در داخل محدوده شهر و هم در خارج از محدوده شهر که از مصادیق اجلی حقوق عامه به شمار می‌رود، ضروری است تا کارگروه و کمیته ویژه‌ای با مدیریت شهرداری بانه و حضور دادستان این شهرستان تشکیل شده و با استفاده از استراتژی برنامه‌ریزی شده به صورت تیمی و گروهی با حمایت‌های لازم از شهردار و رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان در جهت مقابله با این دسته از تخلفات اقدام شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از کمبود پارکینگ در شهرستان بانه انتقاد کرد و افزود: معضل ترافیک در شهرستان به چشم می‌خورد و ضروری است تا با احداث پارکینگ‌های عمومی این مشکل را برطرف کرد.

وی در پایان بر لزوم انتقال زندان بانه به خارج از شهر اشاره و عنوان کرد: ضروری است تا مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اختصاص زمین مناسب برای انتقال زندان بانه به خارج از شهر، مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های سعید اسکندری، حکم انتصاب حجت نصیری پور به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب بانه توسط دادستان مرکز استان کردستان به وی اهدا شد.

کد خبر 5951267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha