۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۹

در پی کاهش دما؛

هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد

هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد

مشهد- اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص کاهش دما، افزایش سرعت باد به همراه گرد و خاک و همچنین افزایش ابرناکی و ایجاد سیلاب در استان هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، استان خراسان رضوی از فردا تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت که پیامد آن افزایش شدت وزش باد همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید افقی در نواحی بادخیز استان با احتمال بروز خسارت و همچنین انتقال ذرات گرد و غبار به نواحی مرکزی خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: با این افزایش ابرناکی، به تدریج وقوع بارش‌های رگباری در بیشتر نقاط استان و در برخی نواحی شمالی و شرقی همراه با آبگرفتگی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان نیز بارش برف همراه با کاهش دما رخ خواهد داد.

همچنین بیشترین میزان وزش باد و وقوع گرد و خاک در شهرستان‌ها و توابع سرخس، کلات، درگز، تایباد، تربت‌جام، خواف، سبزوار، داورزن و بردسکن روی می‌دهد و بیشترین حجم بارش در شهرستان‌ها و توابع سرخس، کلات، قوچان، جغتای، نیشابور، فیروزه، چناران، فریمان، خواف، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، زاوه، طرقبه- شاندیز و ارتفاعات استان و شهرستان مشهد پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: نفوذ جریانات به نسبت سرد شمالی موجب کاهش بین هشت تا ۱۰ درجه‌ای دما به ویژه برای نیمه شمالی و نواحی شرقی از روز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه خواهد شد که در نواحی سردسیر دمای حداقل شبانه به کمتر از ۲ درجه سلسیوس زیر صفر خواهد رسید.

در این اطلاعیه همچنین تشکیل مه و کاهش دید به ویژه در محورهای سردسیر و کوهستانی استان در روز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه پیش بینی شده است.

هواشناسی خراسان رضوی ضمن توصیه به خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تاکید کرده است که لازم است تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد و خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی در نظر گرفته شود.

در این اطلاعیه از کشاورزان و دامداران خواسته شده است برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از افت قابل ملاحظه دما، دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها را تنظیم کنند و باغداران نیز تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

کد خبر 5951689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha