۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳

معاون دادستان مرکز کردستان خبر داد؛

وجود حدود۴۰۰ پرونده برای بررسی در کمیسیون آب‌های زیرزمینی کردستان

وجود حدود۴۰۰ پرونده برای بررسی در کمیسیون آب‌های زیرزمینی کردستان

سنندج_معاون دادستان مرکز کردستان گفت: حدود ۴۰۰ پرونده برای بررسی در کمیسیون آب‌های زیرزمینی موجود است و باید برای حمایت از کشاورزان زمان جلسات این کمیسیون‌ها با فاصله کوتاه انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرابی دوشنبه شب در نشست حقوق آب که به همت شرکت آب منطقه‌ای کردستان و با حضور شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌های آذربایجان غربی – شرقی، اردبیل، گیلان و زنجان در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: اهمیّت و جایگاه کمیسیون‌ها بالاست، تا جایی که کمیسیون‌های شبهه قضائی استان بسیار است و باید بحث کمیسیون آب‌های زیرزمینی به عنوان یکی از موضوعات مهم تقویت شود.

وی عنوان کرد: در بحث کمیسیون آب‌های زیرزمینی ادارات استان باید تعامل و همکاری بیشتری با هم داشته باشند.

معاون دادستان مرکز استان کردستان و قاضی کمیسیون امور آب‌های زیرزمینی، با بیان اینکه در کمیسیون مبالغی گرفته می‌شود که حراست هم باید به کمیسیون این موارد را اطلاع دهند، افزود: در بررسی پرونده‌ها و رسیدگی به تخلفات باید حساسیّت موجود در هر پرونده بنا به ضرورت و اهمیّت آن به کمیسیون ابلاغ شود.

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون آب‌های زیرزمینی برخی تخصص لازم را ندارند و این مسأله باید بصورت جدی بررسی و کارسازی شود.

مهرابی، افزود: نبود سامانه ابلاغ هم مشکل بعدی است که ابلاغ‌ها در برخی شهرستان‌ها به ویژه در مریوان، دیر اعلام می‌شود و باید یک سامانه برای آن تعریف شود.

معاون دادستان مرکز استان کردستان و قاضی کمیسیون امور آب‌های زیرزمینی، اظهار کرد: از مباحث مهم دیگر انباشت زیاد پرونده‌هاست که باید همکار قضائی در این حوزه افزایش یابد و یا تعداد کمیسیون‌ها بیشتر شود، تا روند بررسی و رسیدگی به مسائل پرونده‌ها تسریع و تسهیل شود.

مهرابی اظهار داشت: استفاده از نیروهای قراردادی و شرکتی برای حوزه گشت و بازرسی مناسب نیست و همکار و نیروهای ثابت در آن مورد بهره‌وری بیشتر دارند و رصد و پایش این افراد جهت اثرگذاری بیش از پیش ضروری است.

وی مشکل قانونی دیگر را بحث ماده ۳ عنوان کرد و افزود: در خصوص آب سطحی و حریم بستر که در صلاحیت اختصاصی وزارت نیرو است باید حدود مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود ۴۰۰ پرونده برای بررسی در کمیسیون آب‌های زیرزمینی موجود است در راستای حمایت از کشاورزان و ذی‌نفعان، می‌طلبد زمان برگزاری این جلسات با فاصله کوتاه به صورت مستمر و با تعداد نفرات بیشتر و با استفاده از نیروهای مجرب انجام شود.

کد خبر 5951899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha