۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۹

مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان:

ورزش با اقتصاد و سیاست آمیخته شده است

ورزش با اقتصاد و سیاست آمیخته شده است

اهواز- مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: امروزه کاری شده که ورزش فقط ورزش نباشد بلکه ورزش با اقتصاد و سیاست آمیخته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی احدی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گردهمایی نواب رئیس هیأت‌های ورزشی استان خوزستان عنوان کرد: در ورزش همه باید قانون را رعایت کنند و ورزشکار متوجه می‌شود باید مطیع باشد. خانم سبقت الهی قهرمان تیراندازی که یکی از افتخارات ایران است در یکی از مسابقات به جای اینکه اسلحه‌اش را آرام پایین بیاورد، آن را چرخاند و پایین آورد و بعد او را از مسابقه اخراج کردند. همچنین هاشمیه متقیان که از افتخارات خوزستان و کشور است، در بازی‌های پاراآسیایی کمی دیر در کال روم حاضر شد و مدالش طلای او را گرفتند؛ البته ناجوانمردانه بود ولی قانون بود.

وی بیان کرد: امروزه کاری شده که ورزش فقط ورزش نباشد بلکه ورزش با اقتصاد و سیاست آمیخته شده است؛ امروز ورزش یک صنعت بزرگ اقتصادی و آوردگاه بزرگ سیاسی است و این امر مهم بر هیچ کسی پوشیده نیست.

احدی عنوان کرد: یکی از کارکردهای ورزشی‌ها در قالب هیأت‌های ورزشی این است که مراقبت کنند تا این ورزش همان ورزش باقی بماند و ورزشکاری که در این فضا قرار می‌گیرد، دچار حواشی مرتبط با مباحث سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و رفتاری نشود.

وی گفت: امید است ورزشی داشته باشیم که از همه رفتارهای ضد فرهنگی دور باشد و فرزندان خود را به صورت کاملاً سالم و حرفه‌ای به حیطه ورزش بفرستیم.

کد خبر 5952463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha