۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶

استاندار خراسان شمالی:

آموزش همگانی نقش مهمی در پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان دارد

آموزش همگانی نقش مهمی در پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان دارد

بجنورد_ استاندار خراسان شمالی گفت: آموزش مطلوب و مستمر نقش مهمی در پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا حسین‌نژاد عصر سه‌شنبه در ستاد پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آموزش مطلوب و مستمر عوامل انسانی، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دارد.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اطلاع‌رسانی و آموزش تخصصی برای مرغداران و آموزش عمومی برای شهروندان، آگاه‌سازی جامعه همواره بسیار مؤثر خواند و افزود: آگاه‌سازی سبب همکاری بیشتر مردم و جلوگیری از بروز اقدامات خطر آفرین از جمله قاچاق پرندگان خواهد بود لذا هیچ وقت نباید از آموزش غافل شد.

وی در ادامه افزود: با آغاز فصل سرما و کوچ پرندگان، آمادگی و هماهنگی لازم برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید تقویت شود و ضرورت دارد تا نهادهای دخیل برای پیشگیری و مقابله با شیوع احتمالی این بیماری، با نهایت حساسیت وارد عمل شوند.

حسین‌نژاد خاطر نشان کرد: هوشیاری و آمادگی لازم، شناسایی و احصاء بزنگاه‌های کوچک و کانون‌های خارجی و داخلی احتمالی انتشار این بیماری از بروز خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی جلوگیری می‌کند.
استاندار خراسان شمالی افزود: مجموعه دستگاه‌های عضو ستاد و دامپزشکی استان نیز با توجه به تجربه‌هایی گذشته در کشور و دنیا نحوه مواجه با این موضوع با یک نقشه راه مشخص خواهند داشت.

کد خبر 5952497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha