۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲

با هدف ارتقای آمادگی دانش آموزان؛

مانور زلزله در بیش از ۵۰۰۰ مدرسه آذربایجان‌غربی برگزار شد

مانور زلزله در بیش از ۵۰۰۰ مدرسه آذربایجان‌غربی برگزار شد

ارومیه - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: مانور زلزله در ۵ هزار و ۲۰۰ مدرسه استان با حضور دانش‌آموزان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا فدوی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین نمادین بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله در مدرسه دخترانه فاطمیه ارومیه افزود: این مانور با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب آور در راستای ارتقای آمادگی برگزار شد.

وی اضافه کرد: امسال در طی برگزاری این مانور آموزش‌های لازم هم به دانش آموزان استان توسط مربیان و اعضای جمعیت هلال احمر ارائه شد تا سطح آمادگی مدارس افزایش یابد و از ظرفیت مدارس به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت در مواقع بحران استفاده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آنچه که در مدراس پیگیری می‌شود پرداختن به همه ساحت‌های ششگانه تربیتی سند تحول است که امروز پیگیر آن هستیم تا در کنار تربیت علمی آنان تربیت سیاسی و اجتماعی کودکان و نوجوانان پیگیری و محقق شود.

فدوی بیان کرد: این مانور بزرگترین فعالیت همگانی در کشور محسوب می‌شود که در راستای تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کشور ایران یکی از مناطق پرحادثه و زلزله خیز در جهان است و همیشه شاهد لرزه‌های بزرگ و کوچک در کشور و منطقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه این نوع مانورهای شبیه سازی شده و آموزش‌ها در کاهش خسارتها در مواقع بحرانی نقش مهمی دارد گفت: لازم است دانش آموزان همیشه در بستر مدارس از آمادگی خاص برخوردار باشند و موارد ایمنی مرتب یاد اوری شود.

فدوی با بیان اینکه دانش آموزان جمع کثیری از جامعه را تشکیل می‌دهند اضافه کرد: در کتابهای درسی در این باره محتوا و مطالبی درج شده است که در راستای ارتقای ایمنی می‌تواند تأثیر گذار باشد و اینکه این آموخته‌ها در شرایط عادی و واقعی بکار گرفته شود بسیار مهم است.

وی گفت: زمانی جامعه ما تاب آور می‌شود که افراد جامعه نسبت به این مساله آگاهی داشته باشند و بستر برای تمرین و ممارست‌ها فراهم باشد.

آذربایجان غربی دارای پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه است که در مجموع بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس استان در حال آموزش هستند.

کد خبر 5953250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha