۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان:

۴۰ نوع مخاطره در کشور شناسایی شده است

۴۰ نوع مخاطره در کشور شناسایی شده است

زنجان-مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با اشاره به اینکه ۴۰ نوع مخاطره در کشور شناسایی شده است، گفت: همه ما باید با آموزش آمادگی مقابله با هر حادثه‌ای را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس بابایی، ظهر چهارشنبه در بیست و پنجمین دوره مانور سراسری زلزله اظهار کرد: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که به دلیل موقعیت جغرافیای کشور وقوع مخاطرات طبیعی در آن اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه در کشور نزدیک ۴۰ نوع مخاطره داریم که در استان زنجان نیز با چند نوع آن مواجه هستیم، ابراز کرد: گسل‌هایی در استان واقع شده است که خطر زلزله را هشدار می‌دهد و باید آمادگی روبه‌رو شدن با آن را داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷ هزار زلزله در کشور اتفاق افتاده که ۱۷۵ زلزله بالای ۴ ریشتر بوده و این موضوع نشان می‌دهد ما هر لحظه باید آمادگی مقابله با زلزله را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان جامعه را دانش‌اموزان و خانواده‌های آن‌ها تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: در کشور بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز داریم و اگر بتوانیم آموزش مناسب را مدارس برای آینده‌سازان ایران اسلامی داشته باشیم، این دانش‌اموزان هم مطالب را خود فراگرفته و هم به خانواده منتقل می‌کنند.

بابایی تصریح کرد: دانش‌آموزان از طریق آموزش‌ها با فرهنگ ایمنی آشنا می‌شوند و در مواقع بروز مخاطرات مثل زلزله و آتش‌سوزی موضوعاتی همچون نحوه پناه گیری، شناسایی نقاط امن، حفظ جان خود و اطرافیان و سایر موارد را یاد می‌گیرند و همواره در زندگی خود از آن بهره می‌برند.

وی با اشاره به اینکه در دستگاه‌های متولی مثل هلال احمر، اورژانس و آتش‌نشانی، آموزش و تمرین مستمر وجود دارد، عنوان کرد: این مانور را برای یادگیری و اجرای آموزش‌ها در مدارس طراحی و برگزاری کردیم و شاهد پناه‌گیری و امداد و نجات خوب از سوی دانش‌آموزان بودیم که حاصل تلاش نیروهای امدادی و آموزش‌ها و همکاری همه نهادها است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با بیان اینکه کشور ایران در مرحله تمدنی بزرگی قرار دارد و به شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی نزدیک شده‌ایم، یادآور شد: ۳۶ هزار شهید کشور متعلق به قشر دانش‌آموز بوده و امروز این رشادت‌ها کشور را قدرتمند کرده است.

وی به شناخت جامعه و دنیای پیرامون و جریان بزرگ حق و باطل تأکید کرد و گفت: همه ما باید به سلاح علم و ایمان مجهز شویم تا از خود و خانواده در مقابل هر نوع مخاطره‌ای محافظت کنیم.

کد خبر 5953385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha