۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی:

۱۴ قلاده میمون در ترمینال مسافربری بیرجند کشف و ضبط شد

۱۴ قلاده میمون در ترمینال مسافربری بیرجند کشف و ضبط شد

بیرجند-مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ۱۴ قلاده میمون در ترمینال مسافربری بیرجند قبل از خروج از استان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله حاتمی اظهار کرد: مأموران پر تلاش پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در ترمینال مسافربری شهر بیرجند از یک دستگاه اتوبوس که عازم استان تهران بود ۱۴ قلاده میمون که در شرایط بسیار بد و جهت ارسال به تهران در جعبه‌های میوه بسته بندی شده بودند کشف و یک نفر متخلف در این خصوص دستگیر کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: میمون‌ها جهت انجام مراحل بعدی تحویل یگان حفاظت محیط زیست شد.

حاتمی ادامه داد: لازم به ذکر است پرونده متخلف دستگیر شده در این پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضائی تحویل شد.

وی ادامه داد: میمون جزو گونه‌های غیر بومی بوده و حمل جانواران وحشی بدون مجوز طبق ماده ۱۰ قانون شکار و صید جرم محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در زمینه یک اتفاق محیط زیستی دیگر در خراسان جنوبی گفت: در حین بازدید مسئولان دستگاه قضا از منطقه حفاظت شده درمیان- سربیشه با شنیده شدن صدای گلوله، بلافاصله محیط‌بانان وارد عمل شده و اقدام برای دستگیری متخلفان در دستور کار قرار گرفت.

حاتمی گفت: در این عملیات که فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان نیز حضور داشت در کمتر از نیم ساعت متخلف شناسایی و قبل از شروع به شکار دستگیر شد.

وی ادامه داد: طی این عملیات که با بازدید مسئولان دستگاه قضا شهرستان سربیشه در منطقه همراه بود در یک اقدام ضربتی ضمن آشنایی قضات با سختی کار محیط بانی، توانایی و سرعت عمل محیط‌بانان در برخورد با تخلفات اثبات شد.

مدیر کل حفاظت محیطی زیست خراسان جنوبی یادآور شد: در این ماجرا یک نفر متخلف شکار و صید دستگیر و یک قبضه قبضه سلاح گلوله زنی غیر مجاز خفیف از وی کشف و ضبط شد.

حاتمی گفت: شایان ذکر است متخلف دستگیر شده یکی از اعضای باند قاتلان حیات وحش در منطقه است که پرونده وی جهت رسیدگی قانونی و بررسی بیشتر تحویل مراجع قضائی شهرستان شد.

کد خبر 5954116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha