۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲

امام جمعه اردبیل:

سپاه در حساس‌ترین برهه پشتیبان انقلاب بوده است

سپاه در حساس‌ترین برهه پشتیبان انقلاب بوده است

جعفرآباد- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: سپاه و بسیج در حساس‌ترین برهه پشتیبان انقلاب اسلامی و مردم ایران بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر پنجشنبه در همایش ملی کریم از «شبانان و گله‌داران» عشایر استان اردبیل در جعفرآباد، اظهار کرد: با نفس پاک امام و خون شهدا مجموعه سپاه و بسیج امروز به کارآمدترین نیروی انقلاب اسلامی تبدیل شده و در همه عرصه‌ها با جان و دل سعی می‌کنند تا فدایی انقلاب باشند.

وی تصریح کرد: تلاش‌ها و مجاهدت‌های مجموعه بسیج و سپاه در عرصه‌های مختلف از کمک‌رسانی به سیل‌زدگان گرفته تا زلزله‌زدگان، حوادث غیرمترقبه و سایر عرصه‌ها بی‌نظیر و ممتاز است و این مجموعه سعی می‌کند به ولی نعمتان این نظام خدمات بی‌منتی را ارائه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هر جا تحولات علمی و قدرت‌نمایی دفاعی را در کشور شاهد هستیم، قطعاً ردپایی از بسیج و سپاه را در آن مشاهده می‌کنیم چرا که این مجموعه در سنگر علمی توانسته قله‌های عظیمی را فتح کند.

آیت‌الله عاملی افزود: در تحولات صنعت نفت، پتروشیمی و تولید بنزین و خودکفایی کشور در این عرصه بی‌نظیر عمل کرده به طوری که نمود و نشانه‌ای از این تحولات را در پایتخت انرژی ایران مشاهده می‌کنیم که کشور را از وابستگی به نفت و گاز رهانیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حساس‌ترین برهه‌ها سپاه پشتیبان انقلاب اسلامی بوده و ملت ایران را از صحنه‌های مختلف وابستگی نجات داده است.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: ما به احیای این غرور مقدس و عظمت و بالندگی افتخار می‌کنیم و بر این باوریم جایگاه عظیم سپاه و بسیج می‌تواند به عظمت نظام اسلامی کمک کند.

وی بیان کرد: این نیروی ارزشی نه تنها غرور مقدس و احساسات جمعی انقلاب اسلامی را عظمت و بالندگی بخشیده بلکه در عرصه علم و تحولات آن قدم گذاشته و توانسته دستاوردهای عظیمی را نصیب این ملت و انقلاب کند.

آیت‌الله عاملی به فعالیت‌های بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء اشاره کرد و ادامه داد: کارها در این حوزه به حدی محیرالعقول است که با وجود بدهی سنگین دولت به قرارگاه سازندگی، نیروهای آن جهادی وارد میدان شده و با تلاش شبانه‌روزی سعی می‌کنند کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت دهند.

امام جمعه اردبیل تلاش دشمن را برای بدنام کردن سپاه و بسیج یادآور شد و تصریح کرد: دشمن با صدور قطعنامه‌های متعدد و تحریم سپاه سعی کرده تا جلوی اقدامات سازندگی و تحول‌آفرین این نیرو را بگیرد اما نتیجه این اقدامات جز محبوبیت سپاه و بسیج در بین ملت‌های آزادیخواه چیز دیگری نبوده است.

وی از تلاش‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی قدردانی کرد و گفت: آبرسانی به ۴۳۰ روستا آن هم در سخت‌ترین شرایط از اقدامات مؤثری است که این مجموعه آغاز کرده و قطعاً در فازهای مختلف شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

آیت‌الله عاملی به برگزاری این همایش و تکریم از عشایر اشاره کرد و افزود: مجلس ما باید اولویت‌ها را به درستی تشخیص داده و بر همین اساس زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم کند.

وی نقش عشایر را در تولید محصولات لبنی و پروتیینی یادآور شد و خاطرنشان کرد: نباید تولیدکننده و مصرف‌کننده به یک چشم نگریسته شوند بلکه بهتر است با تشخیص اولویت‌ها زمینه کمک و پشتیبانی از جامعه عشایری در سخت‌ترین شرایط فراهم آید.

آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: عشایر امروز در تنگنای خشکسالی، کم‌آبی و دیگر محرومیت‌ها به سر می‌برند و بهتر است دولتمردان در حل مشکلات آنها آستین همت بالا بزنند.

وی به احیای زبان مادری و تدوین لغت‌نامه‌ای بر همین اساس اشاره کرد و ادامه داد: تنها در حرف الف ۵۲ هزار کلمه ناب ترکی جمع‌آوری شده که در احیای این زبان نقش عشایر بی‌نظیر بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: زنان عشایر نیز در کنار نقش‌آفرینی تربیت نسل فاخر، همواره در سنگر تولید حضور مؤثر داشته و توانسته‌اند زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنند.

کد خبر 5954131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نماذلا IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      0 0
      چرا در تعزیرات حکومتی اردبیل افراد در چ ارت خود خدمت نمی کنندوچرا نیروها پس از گذشت 30 سال برخلاف قانون باز نشسته نمی شوند