۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵

استاندار مرکزی:

منازل آسیب دیده سیل آهنگران دهه فجر تحویل داده می شوند

منازل آسیب دیده سیل آهنگران دهه فجر تحویل داده می شوند

اراک- استاندار مرکزی با اشاره به منازل آسیب دیده ناشی از سیل آهنگران گفت: این منازل بازسازی و دهه فجر تحویل داده می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه پیش از ظهر پنجشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان مرکزی در دانشگاه آزاد اسلامی آشتیان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، گفت: تدابیر لازم برای تأمین دارو از شرکت‌های تولیدکننده در استان مرکزی مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در ۲ شهر، شرکت تولید کننده اقلام دارویی مستقر است و برخی داروها فقط در این استان تولید می‌شود.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منازل آسیب دیده ناشی از سیل بیان کرد: منازل استان مرکزی پارسال در سیل آهنگران جزو ۲۶ شهر دچار آسیب بود که رتبه نخست بازسازی را کسب و منازل دهه فجر تحویل شد.

در برنامه هفتم قوانین مناسبی برای مقابله با بحران پیش بینی شده است

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه، همه دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی مواجه با بحران‌ها را داشته باشند، گفت: ۵۷ بحران در کشور شناسایی شده و باید بحران‌ها پیوست مطالعاتی داشته باشد.

ولی‌اله بیاتی افزود: روستای آهنگران از توابع فراهان در سال گذشته با سیل مواجه شد اما این بحران با سرعت خوبی مدیریت شد.

نماینده تفرش آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم برای مقابله با بحران، قوانین خوبی پیش‌بینی شده که با تأیید شورای نگهبان، اجرایی می‌شود.

بیاتی با اشاره به اینکه کشور هم اکنون و در آینده با بحران خشکسالی و آبی مواجه است، تاکید کرد: باید در حوزه پیشگیری، مردم باید آماده شوند.

وی توضیح داد: اطلاعی از وقوع حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و سرما و یخبندان نیست اما باید آمادگی لازم در مقابله روز به روز تقویت شود.

نماینده مردم تفرش آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید آموزش در حوزه‌های مختلف به مردم ارائه شود تا با فرهنگ‌سازی از وقوع بحران جلوگیری شود.

بیاتی با اشاره به مصرف بی رویه آب گفت: کشاورزی هنوز در بسیاری از نقاط، مانند ۱۰۰ سال گذشته انجام می‌شود و مصرف بی‌رویه آب روند خشکسالی را افزایش می‌دهد.

کد خبر 5954178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha