۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷

وزیر بهداشت مطرح کرد؛

تولید ۴ هزار محصول سلامت محور در پارک‌های علمی و فناوری کشور

تولید ۴ هزار محصول سلامت محور در پارک‌های علمی و فناوری کشور

کاشان - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از چهار هزار محصول سلامت محور در پارک‌های علم و فناوری کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی در حاشیه سفر به دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان شهید بهشتی کاشان با ظرفیت ۷۰۰ تخت دومین مجموعه بهداشتی و درمانی بزرگ استان اصفهان است که باید با توجه به قدمت آن توجه بیشتری به آن کرد.

وی ابراز داشت: باید برای بهسازی و مناسب سازی تأسیسات بیمارستان بهشتی مساعدت و فضایی برای گسترش و استاندارد سازی اورژانس این بیمارستان در نظر گرفته شود.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به سفر به آران و بیدگل و بازدید از مراکز مختلف بهداشتی و درمانی این شهرستان تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی و ساختمانی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) آران و بیدگل که قرار است ۱۱۲ تخت داشته باشد در حال اتمام است.

وی خاطرنشان کرد: با تأمین تجهیزات برای بیمارستان امام حسن (ع) از سوی وزارت بهداشت، این مرکز در دهه فجر امسال به بهره برداری کامل می‌رسد.

عین اللهی افزود: بیمارستان ۹۶ تخت خوابی تازه تأسیس ثامن الحجج آران و بیدگل نیز که در حال حاضر فعال می‌باشد، نیاز به نیروی انسانی دارد که دانشگاه علوم پزشکی کاشان باید با تأمین پزشک متخصص و فوق تخصص برای این مرکز به صورت چند روز در هفته، مشکل آن را حل نماید.

وی افزود: با فعالیت کامل دو بیمارستان امام حسن و ثامن الحجج (ع) در آران و بیدگل، بیش از ۲۰۰ تخت به منطقه اضافه می‌شود که بخشی از مشکلات درمانی منطقه حل می‌شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ۷۵ هزار نیرو از سازمان امور استخدامی کشور تقاضا کرده بودیم که با ۲۵ هزار نفر موافقت شد و آخر مهر آزمون استخدامی در سراسر کشور برگزار و نتایج آن هفته گذشته اعلام شد که ۱۴ هزار نفر از این نیروهای جدید الاستخدامی، پرسنل پرستار و اتاق عمل هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در دولت مردمی در حوزه پژوهش پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که از جمله آنها ایجاد و تأسیس ۱۱ پارک علم و فناوری در کشور می‌باشد.

عین اللهی افزود: در این پارک‌ها بیش از چهار هزار محصول سلامت محور تولید شده و ۴۰ درصد نیاز تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می‌شود.

وی ابراز داشت: در این دولت بیش از ۱۶ هزار تخت افتتاح کردیم که عمده تجهیزات پزشکی و درمانی مورد نیاز این تخت‌ها، تولید داخلی است.

وزیر بهداشت گفت: برنامه ما این است که در همه استان‌ها، تولید دارو و تجهیزات پزشکی افزایش پیدا کند و به همه استاندارها در این خصوص توصیه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اگر همه استان‌ها در این زمینه فعال شوند به جای اینکه وارد کننده تجهیزات پزشکی باشیم، صادر کننده خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۸۶۰ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داریم که همه می‌توانند در زمینه تولیدات دانش بنیان کمک کنند تا نیاز خودمان و منطقه را تأمین کنیم.

کد خبر 5954216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha