۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۳

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

گردش مالی گیاهان دارویی ایران ۵۰۰ میلیون دلار است

گردش مالی گیاهان دارویی ایران ۵۰۰ میلیون دلار است

ساری- معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گردش مالی گیاهان دارویی در کشور را ۵۰۰ میلیون دلار و ۳ برابر جهان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی برومندی عصر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در سال‌های سخت اقتصادی و تحریم‌ها، کشاورزان و بخش کشاورزی ایثارگرانه در راه خدمت به کشور تلاش کرد که نقش مازندران در این بین بسیار برجسته و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه تفاوت مازندران با سایر استان‌ها در این است که این استان دائماً در حال تولید محصولات کشاورزی است، ادامه داد: مازندران روزانه غذای کشور را تأمین می‌کند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به نقش ویژه مازندران در امنیت غذایی کشور، باید نگاه ویژه ای به این استان داشته باشیم.

برومندی با تاکید بر اینکه کشاورزی مازندران نیاز به آمایش دقیق سرزمینی دارد تا بر اساس آن نقشه و سند تهیه شود، گفت: همه طرح‌ها و برنامه‌های کشاورزی باید پیوست تحقیقاتی داشته باشند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به مراکز جهاد کشاورزی به عنوان نوک حمله فعالیت‌های کشاورزی اشاره کرد و تصریح کرد: باید مشوق‌هایی درنظر بگیریم تا همکاران برای حضور در مراکز جهاد کشاورزی رغبت داشته باشند.

وی گردش مالی گیاهان دارویی دنیا را ۱۵۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: سهم ایران از این بازار تنها ۵۰۰ میلیون دلار است.

کد خبر 5954267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha