۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۹

رییس کل دادگستری مرکزی تأکید کرد؛

لزوم برخورد جدی مسوولان استان مرکزی با واحدهای آلاینده

لزوم برخورد جدی مسوولان استان مرکزی با واحدهای آلاینده

اراک- رییس کل دادگستری مرکزی گفت: دستگاه قضایی انتظار دارد در صورت اعلام تخلف و آلایندگی واحدهای تولیدی این استان مسوولان اجرایی عکس العمل مناسب و اقدامی جدی در این راستا انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در نشست مشترک مقامات ارشد قضائی با مجمع نمایندگان استان مرکزی اظهار کرد: مشکلات و مسائل بین دستگاهی و مردم با ادارات و دستگاه‌ها به واسطه برگزاری نشست‌ها، مذاکرات و تعاملات قابل حل است و مصوبات و خروجی این نشست‌ها باید قابلیت اجرا داشته باشد و در یک زمان معین گزارش نهایی آن به مردم ارائه شود.

وی افزود: استان مرکزی صنعتی است و نزدیک به یک سوم مردم این استان درگیر کارهای صنعتی تولیدی و مشاغل کارگری هستند و حل مسائل مبتلابه در این زمینه با تعامل و هم افزایی حلقه مدیریتی استان باید به صورت جدی دستور کار قرار گیرد.

مشکل زمین‌های موقوفه یکی از ابرچالش های استان مرکزی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی موقوفات را یکی دیگر از مشکلات استان عنوان کرد و افزود: بحث موقوفات و زمین‌های موقوفه نیز تبدیل به یکی از ابر چالش‌های استان شده است که نیاز به یک مجوزهای ویژه در بعد کلان دارد تا برای عبور از این معضل در استان یک وحدت رویه ایجاد شود.

حجت الاسلام موسوی در خصوص مشکل آلودگی هوای شهر اراک و دیگر شهرهای آلوده استان نیز گفت: اقدامات دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه با جدیت تحت رصد و نظارت دستگاه قضائی است.

وی تاکید کرد: انتظار است زمانی که اعلام می‌شود تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان دارای آلایندگی و تخلفاتی داشته‌اند عکس‌العمل مناسب و اقدامات جدی در راستای برطرف کردن این تخلفات توسط دستگاه‌های مسئول انجام شود تا نتیجه مطلوب که همان حق داشتن هوای پاک است، حاصل شود.

حجت الاسلام موسوی گفت: مطابق اصل ۵۰ قانون اساسی حیات و سلامت انسان‌ها و حفاظت از محیط زیست، مقدم بر تولید و صنعت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تراکم بالای ورودی پرونده به دادگستری استان افزود: بخشی از این افزایش پرونده‌ها را می‌توان از مسیر قانون‌گذاری درست و صحیح و پیشنهاد لایحه‌ها و طرح‌های کارشناسی شده کنترل و یا کاهش داد.

اقدامات سطحی و موقت مشکلات را حل نمی‌کند

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در این راستا رویکرد و نگرش مسئولین به علت باشد و نه معلول باشد چرا که انجام اقدامات سطحی و موقت، مشکل را درمان نمی‌کند.

حجت الاسلام موسوی افزود: انتظار است نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح‌ها و لایحه‌های قضائی که به مجلس ارسال می‌شود نظر مشورتی قضات و نخبگان دستگاه قضائی اخذ شود تا به کاهش ورودی پرونده به دادگستری کمک کند.

وی بیان کرد: بازدید نمایندگان مردم از مجموعه‌ی قضائی استان و زندان‌ها نیز به طور حتم می‌تواند در زمینه تخصیص اعتبارات و جذب منابع انسانی مورد نیاز دستگاه قضائی استان، اثربخش و مفید باشد که آمادگی لازم برای تعامل و هم افزایی در این راستا وجود دارد.

کد خبر 5954286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha