۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸

امام جمعه بجنورد:

لزوم عدم دخالت نمایندگان در انتصابات برای نظارت بهتر است

لزوم عدم دخالت نمایندگان در انتصابات برای نظارت بهتر است

بجنورد_ امام جمعه بجنورد با تاکید بر لزوم انتخاب بهترین نمایندگان از سوی مردم در انتخابات آتی گفت: عدم دخالت نمایندگان در انتصابات برای نظارت بهتر بر عملکرد مسوولان کشوری و استانی است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام رضا نوری در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد در محل مصلی امام خمینی با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد اظهار کرد: رویداد بزرگ مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی بجنورد فرصتی برای حضور خانواده‌ها جهت استفاده از فضای نورانی قرآن است.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر حضور خانوادگی و استفاده از این فرصت مهم در استان خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری متمرکز مسابقات قرآن در بجنورد، محافل قرآن نیز در نقاط مختلف برگزار می‌شود که می‌توان از این برنامه‌ها نیز برای استفاده از نور قرآن بهره برد که حضور در این برنامه نوعی تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات است.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن سالروز تصویب قانون اساسی و نیز روز مجلس اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر خلاف سایر قوانین اساسی کشورهای دیگر که بر اساس نگاه‌های مادی، لیبرالی یا سایر نگاه‌ها نگارش شده است، این قانون با نگاه توحیدی و خدا محوری است و این نشان از مترقی بودن این قانون اساسی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین تصریح کرد: خبرگان قانون اساسی با نگاه ضد استکباری و همچنین تاکید بر خدامحوری و نیز تاکید بر منافع مردم در مسیر انقلابی، جهادی و دینی این قانون اساسی را نوشته‌اند و در این قانون به دنبال رشد مادی و معنوی جامعه اسلامی است که جهان بینی توحیدی و امتداد راه انبیا و اولیا الهی را در این کشور پیاده کرده است.

وی همچنین با اشاره به سخنان امام راحل مبنی بر در رأس امور بودن مجلس ادامه داد: مردم در انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی اقدام به انتخاب بهترین نمایندگان داشته باشند زیرا نماینده باید با برنامه‌ریزی، نظارت بر عملکردها و نیز ارتباط با مردم جایگاه خود را حفظ کند.

امام جمعه بجنورد افزود: نماینده با حفظ شأن خود نباید مدیون قطب‌های ثروت شود یا نماینده فقط گروه‌های خاصی باشد و به دلیل نظارت بهتر و دقیق‌تر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در عزل و نصب‌ها نباید دخالت داشته باشد تا بتواند بر مسؤولان کشوری و استانی نظارت کند و تکالیف مهم خود را انجام دهد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تهذیب و تحصیل مناسب دانشجویان به عنوان سرنوشت سازان آینده کشور گفت: تمام بار مسوولیت‌های آتی کشور بر دوش دانشجویان امروز است و اساتید با آموزش و تربیت و نیز تهذیب دانشجویان می‌توانند در رقم زدن آینده بهتر کشور تأثیر گذار باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: دانشجویان با مطالبه گری می‌توانند مسؤولان را به حرکت درآورند و خود نیز با ارتقا علمی می‌توانند در آینده قدرت آفرین برای کشور باشند و ایران را قوی‌تر کنند.

وی همچنین در انتها با اشاره به لزوم پشتیبانی و همراهی بیش از پیش نسبت به مردم غزه اظهار کرد: رسوایی شعارهای حقوق بشری اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در مواجهه با جنایت‌های رژیم صهیونیستی و نیز شهادت ملت‌های جهان به حقانیت مردم غزه از جمله دستاوردهای بزرگی است که باید حمایت مردم و رسانه‌ای مانع از تغییر آن توسط غول‌های رسانه‌ای و شبهه افکنی های پوچ نسبت به حقانیت و حقایق طوفان الاقصی شد.

کد خبر 5954595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha