۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۶

فرماندار آبدانان:

تونل کبیرکوه آبدانان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می رسد

تونل کبیرکوه آبدانان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می رسد

ایلام-فرماندار آبدانان گفت: تونل کبیرکوه آبدانان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحمانی عصر جمعه در بازدید از روند اجرایی و زیرساخت‌های تونل کبیرکوه در شهرستان آبدانان اظهار کرد: در حال حاضر پروژه تونل کبیر کوه و راه‌های طرفین ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی می‌شود در دهه فجر امسال افتتاح شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر پروژه تونل کبیر کوه و راه‌های طرفین ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دهه مبارک فجر امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی اظهار کرد: تونل کبیرکوه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه راهسازی در کشور و بزرگترین تونل غرب کشور سال ۱۳۸۹ کلنگ زنی و سال ۱۳۹۲ عملیلات اجرایی آغاز شد، شهریورماه ۱۳۹۸ عملیات حفاری تونل اصلی به طول چهار هزار و ۷۵۰ متر به اتمام رسید.

فرماندار آبدانان بیان کرد: شهرستان آبدانان که به منطقه بن بست استان مشهور است با بازگشایی تونل از این بن بست جغرافیایی خارج و محل مناسب و مستعد برای سرمایه گذاری خواهد شد.

رحمانی با اشاره به وجود منابع خدادادی در شهرستان و بکر و دست نخورده بودن به سبب نداشتن راه دسترسی مناسب بیان داشت: بازگشایی تونل کبیرکوه روزنه و دریچه‌ای برای سرمایه گذاران جهت بهره برداری از این منابع است.

فرماندار آبدانان خاطرنشان کرد: تونل کبیرکوه بین شهرستان دره شهر و آبدانان قرار دارد و با بهره برداری از آن بیش از ۲۰۰ پیچ پر خطر و گردنه صعب العبور کبیرکوه حذف شده و در آینده تاثیر مهمی در توسعه منطقه به جهت اتصال استان‌های مرکزی به مرزهای بین المللی کشور عراق فراهم خواهد شد.

کد خبر 5954857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رحمان محمدی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
      2 1
      خداروشکر
    • یاسین IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
      1 0
      تیرماه امسال بود که من سفر یک روزه داشتم به آبدانان مسیر رفت از پل زال اومدم ولی تو برگشت با هماهنگی یکی از دوستان آبدانانی تونستم ۵ صبح از اونجا تردد کنم مسیر خاکی بود ولی کوتاه یه ربع طول نکشید خواستم بگم ما از اولین نفرهای بودیم که تونستیم با خانواده تردد کنیم
    • AE ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      0 0
      خدا را شکربعداز هشت سا ل تو نل کبیرکو ه درست می شود اگر راست بگو ید
    • روح اله IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      1 0
      مهمترین آرزویی که محقق میشه🤲🤲
    • یونس خدامرادی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      2 0
      درود خدا بر حاج علی عزتی
    • AE ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      دهه فجر هم گذشت