۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰

راهکارهای پلیس راهور اصفهان برای کاهش آلودگی هوا

راهکارهای پلیس راهور اصفهان برای کاهش آلودگی هوا

اصفهان – رئیس پلیس راهور استان اصفهان راهکارهای کاهش آلاینده‌های جوی خودروها را تشریح کرد.

سرهنگ علی اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کاهش آلودگی هوا نیازمند یک حرکت همگانی است که مشارکت هماهنگ مردم و دست اندرکاران را به طور مستمر می‌طلبد.

وی با اشاره به راهکارهای کاهش آلاینده‌های جوی خودروها تصریح کرد: محدودیت استفاده از تردد اتومبیل‌های شخصی در خیابان‌ها و توسعه وسیله نقلیه عمومی، عدم تمرکز کارهای اداری در یک شهر، افزایش سرانه فضای سبز، انتقال صنایع و کارخانجات و کارگاه‌های آینده هوا به خارج شهر، گسترش فرهنگ استفاده از مترو، تبدیل سوخت بنزین به گاز طبیعی، به حداقل رساندن تولید زباله، ایجاد آب نما و فواره برای جذب گرد و غبار، ارزیابی محیط زیستی تمامی طرح‌های عمرانی و توسعه شهری، نصب فیلترهای مخصوص برای جلوگیری از انتشار دود و گرد و غبار در کارخانه‌ها، ایجاد کمربند سبز در اطراف شهرها، معاینه فنی اتومبیل‌ها هر سه ماه یک بار و تعویض اتومبیل‌های فرسوده با اتومبیل‌های جدید از عوامل مهم کاهش آلودگی هوا به شمار می‌آید.

وی افزود: برابر نظر کارشناسان پلیس راهور پرهیز از گاز دادن اتومبیل هنگام خاموش کردن آن، تنظیم باد لاستیک‌های اتومبیل به طور استاندارد که موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود، خاموش کردن وسیله نقلیه عمومی در توقفگاه‌های عمومی نیز از مواردی هستند که در کاهش آلودگی هوا تأثیر بسزایی دارند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه به رانندگان توصیه می‌کنیم برای کمک به کاهش آلودگی هوا برای گرم کردن خودرو چند کیلومتر اول را به آهستگی و در دنده پایین رانندگی کنند، ادامه داد: رانندگان باید توجه داشته باشند که باز کردن ترموستات خودرو موجب افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا می‌شود. همچنین سرعت بیشتر، مصرف سوخت را نیز بیشتر می‌کند. همچنین سرعت زیاد و ترمز ناگهانی، مصرف سوخت را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

وی افزود: رانندگان باید قبل از حرکت برای سفرهای درون شهری کارهای خود را مشخص و ردیف کنند. انتخاب مسیرهای کوتاه و کم ترافیک موجب صرفه جویی در وقت، هزینه و کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود.

کد خبر 5955614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      فقط فقط باید تمام کارخانه‌های و کوره ها و پالایشگاه با مدیرت سوخت کارخانه ها و قرارداد فیلتر تعویض بخاری های گازی و جانشین کردن بخاری های گازی ژاپنی ،،،،،673