۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵

استاندار چهارمحال و بختیاری:

شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه کشور مؤثر هستند

شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه کشور مؤثر هستند

شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه و پیشرفت کشور نقش دارند، گفت: ساختمان پارک علم و فناوری استان در سفر دوم ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری صبح یکشنبه در ششمین جشنواره کشوری دانایی و توانایی به میزبانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این جشنواره فرصت مناسبی است تا استعدادهای برتر شناسایی شوند، اظهار کرد: فرهنگ کتابخوانی باید ترویج پیدا کند، اما باید کتاب‌هایی را مطالعه کنیم که به دانایی ما اضافه کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: کتاب‌خوانی از سن پایین همانند حکاکی بر روی سنگ است و تأثیر مطلوبی بر روح و روان افراد می‌گذارد.

وی با بیان اینکه برگزاری‌های اردوهای آموزشی برای دانش‌آموزان موجب شناخته شدن فرهنگ سایر استان‌ها می‌شود، گفت: دانش‌آموزان در اردوها با فرهنگ و توانمندی استان‌ها آشنا می‌شوند.

حیدری با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور تاکید ویژه‌ای بر انجام سفرهای استانی برای احصای مشکلات و تصمیم‌گیری میدانی بر حل آن‌ها دارند، ادامه داد: در سفر دوم ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری سند توسعه استان‌های زاگرس‌نشین مصوب شد، استان‌های زاگرس‌نشین باوجود ظرفیت‌های بسیار توسعه پیدا نکرده بودند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه و پیشرفت کشور دارند، یادآور شد: ساختمان پارک علم و فناوری استان در سفر دوم ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این پارک مستقر شدند.

وی با اشاره به اردوی جهادی مدیران چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: در سفرهای شهرستانی مشکلات احصا و برای حل مشکلات تصمیم‌گیری می‌شود، یکی از مشکلات مدارس مناطق محروم وجود مدارس سنگی و کانکسی بود که تصمیم بر آن شد که این مدارس جمع‌آوری و مدارس ایمن جایگزین آن شوند.

حیدری با بیان اینکه در طرح شهید عجمیان نوسازی و زیباسازی مدارس در دستور کار قرار دارد، گفت: این کمک به هم‌نوع است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حرفه‌گرایی باید جایگزین مدرک‌گرایی شود، هر فردی در یک حرفه استعداد دارد، باید این استعدادها شناسایی و شکوفا شود، انسان دانا و توانمند می‌تواند بهره‌وری در تولید در بخش‌های مختلف را افزایش دهد.

وی بیان کرد: اگر به دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور بها بدهیم، می‌توانند کارهای بزرگی در راستای توسعه کشور انجام دهند، دانایی اتفاقات خوبی در کشور رقم می‌زند.

کد خبر 5956196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha