۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت خبر داد:

ایجاد شبکه فعالان قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

ایجاد شبکه فعالان قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از ایجاد شبکه فعالان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: پرداختن به فعالیت‌های قرآنی از برنامه‌های اولویت دار و مهم وزارت بهداشت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، نشست دو روزه روسا و کارشناسان قرآنی دانشگاه.های علوم پزشکی کشور در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موضوع تحول پذیری و جامعیت پذیری در فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه ها برگزار شد.

دکتر جواد باقری بیلندی رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در این نشست به تبیین برنامه‌ها و رویکردهای تحولی در حوزه فعالیت‌های قرآنی پرداخت و پرداختن به فعالیت‌های قرآنی را یکی از برنامه‌های اولویت دار حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برنامه‌های تحولی در حوزه فعالیت های قرآنی در دانشگاه ها، باید تجارب و فعالیت های گذشته را با نگاهی تحلیلی بررسی و تجربه های موفق پرثمر را به اشتراک گذاشت.

باقری بیلندی تاکید کرد: درخصوص واسپاری ماموریت‌های تخصصی به دانشگاه‌ها، ماموریت‌های قرآنی برای سال تحصیلی جدید احصاء شده است و به دنبال این هستیم تا با توجه به ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاهی و محلی موجود در هر دانشگاه، این ماموریت‌ها بر اساس درخواست به دانشگاه‌ها واگذار شود.

وی همچنین به طرح‌های خلاقانه انجام شده در سال جاری همچون طرح‌های ترنم، مستوره، سوگواره یاس نبوی، کاروان‌های تلاوت، طبابت، زندگی به سبک شهدا و ... اشاره کرد و درخواست تکثیر این طرح ها در دیگر دانشگاه ها شد.

باقری بیلندی توجه به معرفی نخبگان، مفاخر و خادمان قرآنی را جزو اولویت های مرکز قرآن دانست و ابراز کرد: جشنواره را محلی برای شناسایی استعدادها و ظرفیت های قرآنی دانست و مراسم تقدیر و تکریم از چهره های نخبه و برگزیده قرآنی را نمونه ای از قهرمان پروری در حوزه قرآن توصیف کرد.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در ادامه اهتمام به ایجاد شبکه فعالان قرآنی دانشگاه ها اشاره کرد و اشاره کرد مرکز قرآن از برنامه های تحولی فاخر پر ثمر ومداوم، تولیدات محتوایی و رسانه ای دانشگاه ها در حوزه فعالیت های قرآن و عترت بصورت ویژه حمایت خواهد کرد.

در ادامه جلسه برای تقسیم وظایف مناطق ۹ گانه با محوریت یک مرکز ، روسا و کارشناسان دانشگاه های هر منطقه کاندیدا شده و با رای گیری میان کاندیداها دبیر هر منطقه مشخص شد.

در این انتخابات دانشگاه های علوم پزشکی مازندران دبیر منطقه شمال، دانشگاه تبریز دبیر منطقه شمال غرب، دانشگاه کرمانشاه دبیر منطقه غرب، دانشگاه اهواز دبیر منطقه جنوب غرب، دانشگاه شیراز دبیر منطقه جنوب، دانشگاه زنجان دبیر منطقه البرز، دانشگاه اصفهان دبیر منطقه مرکزی، دانشگاه کرمان دبیر منطقه جنوب شرق، دانشگاه مشهد دبیر منطقه شمال شرق و دانشگاه تهران دبیر منطقه تهران انتخاب شدند.

کد خبر 5956338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha