۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲

مسوول سازمان بسیج مداحان گیلان:

«ابوذر روحی» به عنوان مداح برتر و الگوی کشور برگزیده شد

«ابوذر روحی» به عنوان مداح برتر و الگوی کشور برگزیده شد

رشت- مسوول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی گیلان از برگزیده شدن «ابوذر روحی» در جشنواره ملی مالک اشتر بسیج به عنوان مداح برتر و الگوی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نصیبی بعد از ظهر یکشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها از برگزیده شدن «ابوذر روحی» در جشنواره ملی مالک اشتر بسیج به عنوان مداح برتر و الگوی کشور خبر داد و اظهار کرد: حاج ابوذر روحی از ستایشگران جوان گیلانی هستند که با خلق اثر سلام فرمانده فرهنگ انتظار را با سربازان دهه نودی و هشتادی در سراسر جهان گسترش داد.

وی با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس رزمندگان اسلام با مداحی حاج صادق آهنگران شب‌های عملیات با شور و شعف ویژه‌ای آماده عملیات شهادت می‌شدند، افزود: امروز هم مداحی و سرودهای به روز حاج ابوذر روحی در خصوص دشمن شناسی و جنگ نرم توانسته همان شور و شعف را بین جوانان نوجوانان و کودکان ایجاد کند.

نصیبی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) موقعیت شناسی و حساس بودن به مسائل روز جهان و کشور است، اضافه کرد: ابوذر روحی در موقعیت‌های مختلف با تولید آثار شاخص توانستند تأثیرگذاری بسزایی به ویژه بین جوانان نوجوانان و کودکان ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه امروز «سلام فرمانده»، «رفیق شهیدم»، «یوم الا انتقام» در تمامی جهان شور و شعف عجیبی بین نوجوانان و کودکان دهه نودی ایجاد کرده است، ادامه داد: امروز با سرود یوم الانتقام شور و شعفی خاصی بین جوانان ایجاد شده تا آماده مواجهه با رژیم منحوس و کودک کش اسرائیل بودند.

نصیبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مداحان و هیئات در مواجه با دشمن یکی از افسران در مقابله با جنگ نرم دشمن که نهاد خانواده را نشانه گرفته‌اند هستند، اضافه کرد: هیأت دهه نودی هشتادی‌ها یکی از کارهای بسیار خوب حاج ابوذر روحی است که خانواده‌ها را به همراه فرزندانشان در این رویداد بزرگ نقش می‌دهد و در تربیت فرهنگ شیعی بسیار مؤثر است.

مسؤول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی گیلان تصریح کرد: گیلان در خصوص مداحی هیأت‌های انقلابی در کشور جزو استان‌های برتر بوده و ظرفیت‌های بسیار خوبی در در حوزه ستایشگری دارد.

کد خبر 5956372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha