۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

دارالقرآن‌های دانش‌آموزی استان زنجان افزایش می‌یابد

دارالقرآن‌های دانش‌آموزی استان زنجان افزایش می‌یابد

زنجان- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: باید فضای لازم برای ترویج فرهنگ قرآنی فراهم شود و در این راستا دارالقرآن‌های دانش‌آموزی افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی، ظهر یکشنبه در رویداد بزرگ قرآنی آوای آسمانی (بزرگترین رویداد قرآنی مدارس غیرانتفاعی و هیات امنایی سراسر کشور) ۱۰ هزار مدرسه در کشور ۲۰۰ مدرسه در استان در مدرسه امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: ۱۱ تا ۱۷ آذرماه به هفته قرآن و عترت دانش‌آموزی اختصاص دارد که برنامه‌ها مختلفی در این راستا تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و برگزاری مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ ۵ جز، ۱۵ جز و کل قرآن کریم، مفاهیم قرآن و سایر موارد از برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه قرآن و عترت است، ابراز کرد: باید تعداد دانش‌آموزان علاقه‌مند به برنامه‌های قرآنی افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: دانش‌آموزان با روی آوردن به مسیر قرآن، زندگی، نفس کشیدن و احترام به والدین و معلمان را بر اساس آموزه‌های قرآن تنظیم می‌کنند و این موضوع بشارت‌دهنده آینده زیبا برای این افراد است.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید بیشتر از مفاهیم و معارف قرآنی بهره‌مند شوند، عنوان کرد: موظف هستیم برای ترویج فرهنگ قرآنی و زندگی مبتنی بر آموزه‌های آن مسیر و فضا آماده کنیم البته هنوز به نقطه مطلوب دست نیافتیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سال قبل یک واحد دارالقرآن موفق به مجموعه دارالقرآن‌های دانش‌آموزی استان زنجان اضافه شد، خاطرنشان کرد: این مجموعه بالغ بر ۷۰۰ متر مربع مساحت دارد و خانواده‌ها بیش از ۶۰۰ میلیون برای تجهیز آن هزینه کردند.

وی با اشاره به اینکه یک واحد دارالقرآن دانش‌آموزی هم سال قبل در شهر سجاس تأسیس شده است، اظهار کرد: پیگیر هستیم تا یک واحد دیگر هم در گرماب اضافه شود و دانش‌آموزان بتوانند از این فضا برای فعالیت‌های قرآنی بهره ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، پرورش و تربیت فرزندان مبتنی بر آموزه‌های قرآن کریم را مهم خواند و گفت: تلاش داریم تا روز به روز این فعالیت‌ها اثرگذارتر باشد.

کد خبر 5956414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha