۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی:

فرارمالیاتی چهارهزار و ۴۷۵ میلیارد ریالی در آذربایجان غربی کشف شد

فرارمالیاتی چهارهزار و ۴۷۵ میلیارد ریالی در آذربایجان غربی کشف شد

ارومیه- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به واقعی سازی مالیات ۳۶ مودی گفت: با این اقدام، از فرار مالیاتی چهار هزار و ۴۷۵ میلیار ریالی جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر پورمختار در این زمینه افزود: برخی از مؤدیان با توسل به انواع روش‌ها سعی در کتمان درآمد واقعی خود داشته و از این طریق دست به فرار مالیاتی می‌زنند که همه سعی سازمان امور مالیاتی بر جلوگیری از این امر است.

وی اضافه کرد: مجموع مالیات ابرازی ۳۶ مؤدی مالیاتی در آذربایجان غربی در حالی ۳۵ میلیارد ریال اعلام شده بود که پس از اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیاتی‌های مستقیم و پس از بررسی حساب‌های واقعی و اسناد و مدارک دیگر که از طریق مراجعه حضوری و سرزده به محل فعالیت آنها صورت گرفت، مالیات آنها بالغ بر چهار هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال برآورد شد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در یک سال گذشته و از محل رصد و بررسی تراکنش‌های بانکی، تعدادی فعالیت اقتصادی پنهان که پیش از این هیچ گونه پرونده مالیاتی نداشتند در استان شناسایی شده است.

پورمختار گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته، ۲۲۰ میلیارد ریال مالیات برای این فعالیت‌های اقتصادی تازه شناسایی شده تعیین شده که روند پرداخت آن انجام می‌شود.

کد خبر 5956575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha