۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

بهره برداری از۸۰کیلومتر بزرگراه در سیستان وبلوچستان در گرو اعتبار

بهره برداری از۸۰کیلومتر بزرگراه در سیستان وبلوچستان در گرو اعتبار

زاهدان- مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، گفت: بهره برداری از حدود ۸۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی استان، در گرو تخصیص هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، عطا اله اکبری در تشریح این خبر، افزود: تحقق اهداف این اداره کل در بهره برداری ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان سال جاری، نیازمند تخصیص هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با اشاره به نقش حیاتی زیرساخت‌های حمل و نقل در توسعه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: راهسازی یکی از فعالیت‌های عمرانی هزینه بر و زمان بر هست و با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی استان، راهسازی نیاز به بودجه بیشتری دارد به طوری که هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه حدود ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در دست ساخت هست که برای بهره برداری از ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر از آن تا پایان سال جاری دو هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تاکنون از مجموع اعتبار مصوب امسال ۲۶۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و همچنان برای ادامه این روند هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

اکبری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل مانند توسعه بزرگراه‌های استان در این منطقه می‌تواند ظرفیت‌های مغفول مانده این منطقه را احیا کند، تاکید کرد: با وجود این بدهی، تمامی پیمانکاران با قدرت طرح‌های عمرانی و راهسازی سیستان و بلوچستان را به پیش می‌برند.

وی گسترش شبکه راه‌های منطقه، تسهیل در ترافیک عبوری، دسترسی سریع به مراکز تجاری، منطقه‌ای و فرامنطقه ای، سامان بخشیدن به یکی از مهم‌ترین محورهای اصلی کشور یعنی چابهار- میلک، صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی، کاهش تصادفات و ضایعات ترافیکی و تأمین ایمنی بیشتر در حمل و نقل و بهبود بخشیدن سرمایه گذاری ملی و منطقه‌ای را از جمله مهمترین اهداف توسعه شبکه بزرگراهی در سیستان و بلوچستان برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان بعنوان استان مرزی می‌تواند نقش غیر قابل انکاری در توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری و پیشبرد سیاست همسایگی داشته باشد، بویژه با توجه به قرابت‌های جغرافیایی و فرهنگی با کشورهای افغانستان و پاکستان، توسعه بزرگراه‌های این خطه بسیار حیاتی است.

کد خبر 5957229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha