۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

فرهنگ «موکب‌داری» و «خادمی» باید در کشور توسعه پیدا کند

فرهنگ «موکب‌داری» و «خادمی» باید در کشور توسعه پیدا کند

اهواز- قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اربعین حسینی یک ظرفیت عظیم تمدنی دارد و بر این اساس فرهنگ موکب‌داری و خادمی باید در کشور توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام روح الله حریزاوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دومین سوگواره پایتخت موکب‌ها به همت فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان خوزستان برگزار شد و این سوگواره در یک سطح بالایی از طراحی، هنرمندی و خلاقیت بود که بنده توفیق داشتم در جمع خادمان حضرت سید الشهدا (ع)، در این استان و در این خطه که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی به دروازه تشییع نامگذاری شده است، حضور پیدا کنم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: سطح سوگواره پایتخت موکب‌ها از نظر فنی بالا بود و تراز ملی داشت که این امر را برای فرهنگ سازی در حوزه تمدن سازی و جامعه پردازی می‌توان استفاده کرد؛ بر این اساس به این سوگواره و همچنین رویدادهای هنری، فرهنگی و رسانه‌ای می‌توان امیدوار بود.

وی ادامه داد: طراحی ممتاز و رسیدگی به همه ابعاد مساله موکب، تعظیم شعائر دینی، فراخوان‌هایی که از سراسر کشور و حتی خارج از کشور صورت گرفته و مورد استقبال قرار گرفتند، همه وجوه ممیزه سوگواره پایتخت موکب‌ها است که در دومین سال خود خوش درخشیده است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امیدواریم که برای مرحله‌های بعدی و سال‌های آینده، حوزه‌های تخصصی که پیرامون فرهنگ موکب‌داری، خادمی و فراگیر شدن این فرهنگ در میان اقشار مختلف، سطوح مختلف، تفکرها و ذائقه‌های مختلف مورد توجه است، در کشور توسعه پیدا کند و بتوانیم در سراسر کشور برای این سوگواره مخاطب داشته باشیم.

حجت الاسلام حریزاوی با بیان اینکه پدیده اربعین یک ظرفیت عظیم تمدنی دارد، تصریح کرد: این پدیده جز مقدمات قطعی ظهور محسوب می‌شود چرا که انسان باید برای ظهور، انسانی کامل و آماده باشد و از منیت خودش عبور کند، جامعه را از صدق، ایثار، صفا و صمیمیت مهیا کند و محیط به گونه‌ای برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این رابطه رمز آلودی که میان اربعین و ظهور وجود دارد، همه قدم‌ها برای معرفی فرهنگ اربعین به ویژه فرهنگ موکب‌داری که در این سوگوار مورد توجه است، اهمیت پیدا می‌کند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: من از همه فعال‌های رسانه و هنرمندهای خوزستان، افرادی که خودشان را هم در میدان عمل ثابت کردند و هم در میدان طراحی نشان دادند، قدردانی می‌کنم و برای آنها آرزوی توفیق دارم.

کد خبر 5957374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha