۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

لرستان می‌تواند سهم مؤثری در صادرات صیفی‌جات به روسیه داشته باشد

لرستان می‌تواند سهم مؤثری در صادرات صیفی‌جات به روسیه داشته باشد

خرم‌آباد - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لرستان می‌تواند سهم مؤثری در صادرات صیفی‌جات به روسیه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی امروز دوشنبه در بازدید از شهرک گلخانه‌ای خرم‌آباد اظهار داشت: استان لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوب و ارزشمند و در برخی حوزه‌ها کم‌نظیری است که این ظرفیت‌ها ایجاب می‌کند این استان روزبه‌روز سهم بیشتر و مؤثرتری در رشد کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از این عرصه‌ها کشاورزی است که مجموعه ۵۵ قطعه‌ای گلخانه دیناروند، نمونه‌ای از همین ظرفیت‌های استان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: در کنار وجود ظرفیت‌های خوب در استان، فرصت‌های مطلوبی نیز در عرصه اقتصاد منطقه داریم.

جلیلی، عنوان کرد: باتوجه‌به اتفاقات صورت‌گرفته و نوع ارتباط با کشورهای اروپایی، یکی از رقبای ایران در عرصه واردات به روسیه کنار گذاشته شده است.

وی افزود: استان لرستان می‌تواند از این فضا و فرصت پیش‌آمده، سهم مؤثری را در صادرات صیفی‌جات به این کشور و سایر کشورها داشته باشد و باعث افزایش اشتغال، ارزآوری، رشد استان شود و ارتقا سطح درآمد استان و مردم منطقه را به دنبال داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: کارهای خوب زیادی در استان صورت‌گرفته است؛ اما این موارد کافی نیست و نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد؛ بلکه باید قله را مدنظر داشته باشیم تا استان حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های خود و فرصت‌های اقتصادی بین‌المللی داشته باشد.

جلیلی، اظهار کرد: در این راستا نیز دولت، دستگاه‌های مربوطه و بانک‌ها کمک کنند تا استان به نقطه و هدف برنامه‌ریزی‌شده خود دست پیدا کند.

کد خبر 5957383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha