۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۸

یک مقام مسوول در میراث فرهنگی زنجان:

حفاری غیرمجاز در ماهنشان زنجان یک نفر را به کام مرگ کشاند

حفاری غیرمجاز در ماهنشان زنجان یک نفر را به کام مرگ کشاند

زنجان-فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی زنجان گفت: انجام حفاری غیرمجاز در روستای ایالو شهرستان ماهنشان یک نفر را به کام مرگ کشاند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ ناصر حبیبیان گفت: پس از اعلام گزارش مردمی به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ماهنشان و نیروی انتظامی شهر دندی، مبنی بر سقوط سنگ بزرگ و محبوس شدن یک نفر در چاله حفاری شده غیرمجاز در روستای ای الو بخش انگوران شهرستان ماهنشان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار یگان‌ حفاظت و نیروی انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: پس از ورود یک تیم عملیاتی هلال احمر، آتش‌نشانی، اورژانس ۱۱۵ و کلانتری شهر دندی سنگ سقوط کرده بر روی حفار خارج شد اما متأسفانه به رغم تلاش‌های شبانه مردم روستا و نیروهای امدادی، حفار در محل حادثه فوت کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی زنجان ادامه داد: در این رابطه یک حفار غیرمجاز دیگر نیز با هویت بومی شناسایی و دستگیر و ادوات حفاری توسط نیروی انتظامی ضبط شد.

این مسؤول ادامه داد: حفاری انجام شده به قصد به دست آوردن اشیای تاریخی در کنار سنگ بزرگ روستای ای الو بر اساس گفته‌های قدیمیان روستا انجام گرفته بود.

حبیبیان افزود: پرونده مربوط به فرد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

وی با بیان اینکه در برخورد قاطع و قانونی با حفاران غیرمجاز هیچ‌گونه تعارف و چشم‌پوشی نداریم، گفت: از مردم به‌ویژه دوست‌داران میراث‌فرهنگی استان انتظار داریم با احساس مسؤولیت همگانی در راستای مقابله با متخلفان و سوداگران میراث‌فرهنگی ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

کد خبر 5957670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha