۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷

فرماندار اردبیل:

۹۰ تن گونه مهاجم کاراس از نئور صید شد

۹۰ تن گونه مهاجم کاراس از نئور صید شد

اردبیل- فرماندار اردبیل گفت: با تورریزی ۱۲۰ هزار متری و در راستای احیای دریاچه نئور، ۹۰ تن گونه مهاجم کاراس از این زیست بوم طبیعی صید شد.

سید محمد اعتماد اعجازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در ۲ سال اخیر و با تلاش نیروهای حفاظت محیط زیست استان، بیش از ۹۰ تن گونه مهاجم کاراس از تالاب حفاظت شده نئور جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: در ۲ سال اخیر حدود ۱۲۰ هزار متر تور برای صید ماهی کاراس در این تالاب استفاده شده و بیش از ۹۰ تن از این گونه مهاجم صید و معدوم شده است.

فرماندار اردبیل گفت: با انجام عملیات پاکسازی و مبارزه فیزیکی و بیولوژیکی با گونه‌های مهاجم جانوری کاراس و گیاهی مریوفیلوم در تالاب نئور که از ۲ سال گذشته به صورت جدی و مستمر شروع شده است.

اعتماد اعجازی با تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط در مدیریت زیست بومی تالاب نئور افزود: موارد تأثیرگذار در حفظ تالاب نئور از جمله مدیریت پروانه چرا و یا کاشت گونه‌های درختی سازگار با منطقه مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ساماندهی این تالاب تاکید کرد و ادامه داد: مطالعه ساماندهی این تالاب تدوین شده و اجرایی می‌شود.

اعتماد اعجازی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار رویکرد گردشگری این دریاچه، حفظ محیط زیست هم مبنای کار بوده و اهتمام جدی وجود دارد.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: دریاچه نئور ظرفیت‌های مهم گردشگری دارد که از این ظرفیت باید برای رونق گردشگری و اقتصادی منطقه استفاده شود.

کد خبر 5957848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha