۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۷:۳۸

دادستان مرکز خوزستان خبر داد؛

تشکیل پرونده قضایی برای برخی صنایع آلاینده خوزستان

تشکیل پرونده قضایی برای برخی صنایع آلاینده خوزستان

اهواز - دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: برای برخی صنایع آلاینده استان خوزستان پرونده قضایی در دادسرا تشکیل و در حال رسیدگی است.  

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق جعفری چگنی اظهار کرد: وضعیت ناسالم اعلام شده هوای برخی شهرهای خوزستان بر سلامت مردم اثر گذار است که دستگاه قضائی پیگیری‌های لازم را در دستور کار قرار داده و برای برخی صنایع آلاینده پرونده در دادسرا تشکیل و در حال رسیدگی است.

وی افزود: برخی صنایع آلاینده شهر اهواز باید از شهر خارج و طرح ترافیکی وسایل نقلیه در اهواز باید در شرایط ناسالم در مناطق پرتردد مثل سایر کلانشهرها اجرا و سایر صنایع آلاینده نیز در خصوص مسائل زیست محیطی هوا، آب و خاک باید به تکالیف قانونی در ایجاد فضای سبز مشارکت و از فناوری‌های جدید در حفظ محیط زیست استفاده کنند.

جعفری چگنی ادامه داد: دستگاه‌های متولی اعلام وضعیت آلودگی و تصمیم‌گیرنده در خصوص محیط زیست باید هرچه سریع‌تر در خصوص وضعیت آلایندگی هوا اعلام نظر و طبق قانون هوای پاک با عوامل آلاینده برخورد کنند.

دادستان عمومی و انقلاب خوزستان با بیان اینکه حفظ و صیانت از سلامت مردم به عنوان حقوق عامه از اولویت‌های دستگاه قضائی استان است، اضافه کرد: کارهای دادستانی مرکز استان در حفظ و احیای محیط زیست در تعقیب و برخورد قضائی با عوامل آلاینده، حمایت از صنایع سبز در حفظ و صیانت و مطالبه و پیگیری حقوق عامه از متولیان محیط زیست، به صورت جدی پیگیری شده و تداوم خواهد داشت.

کد خبر 5957955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha