۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس:

۱۰ اقامتگاه سنتی و زائرسرا در بافت تاریخی شیراز افتتاح می‌شود

۱۰ اقامتگاه سنتی و زائرسرا در بافت تاریخی شیراز افتتاح می‌شود

شیراز - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بهره‌برداری ۱۰ پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در بافت تاریخی شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید موید محسن نژاد با اعلام این خبر گفت: به‌ زودی شاهد بهره‌برداری ۱۰ پروژه اقامتی سنتی و زایرسرا در بافت تاریخی شیراز خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: این پروژه‌ها که شامل ۱۰ خانه تاریخی در حال مرمت و تجهیز هستند با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد به بالا در حال آماده‌سازی هستند که به‌زودی شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

محسن نژاد ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این پروژه‌های گردشگری شاهد ایجاد اشتغال مستقیم برای حدود ۵۰ نفر باشیم.

او افزود: صنعت گردشگری به‌عنوان یک صنعت پویا می‌تواند موجب توسعه و رشد اقتصادی جوامع مقصد گردد و سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های بخش خصوصی در صنعت گردشگری با افزایش شاخص‌های اقتصادی و رفاه اجتماعی جوامع همراه بوده و توسعه زیربنایی را در بر دارد.

وی ادامه داد: پروژه‌های موردنظر از پروژه‌هایی هستند که توسط بخش خصوصی در دست اجرا است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس همچنین با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از دستگاه‌های برتر در رتبه‌بندی دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداری شهرستان‌ها در شاخص پاسخگویی مناسب به درخواست‌های صدور مجوز کسب‌وکار درگاه ملی مجوزهای کشور( Mojavez.ir) شناخته شده است خاطرنشان کرد: درب این اداره به روی فعالان حوزه‌های میراثی، گردشگری و صنایع دستی باز است.

کد خبر 5958062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha