۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲

رییس اداره بهزیستی خمین:

۲۴۳۱ معلول زیرچترحمایتی بهزیستی خمین قرار دارند

۲۴۳۱ معلول زیرچترحمایتی بهزیستی خمین قرار دارند

اراک- رییس اداره بهزیستی خمین با اشاره به حمایت از دو هزار و ۴۳۱ معلول در این شهرستان گفت: ۶۳ درصد معلولان این شهرستان مرد هستند.

جواد حمزه لو در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شهرستان خمین ۹۶۵ معلول جسمی، ۲۵۳ نابینا یا کم بینا، ۵۹۰ معلول ذهنی، ۱۷۰ معلول اعصاب و روان، ۴۲۰ معلول ناشنوا یا کم شنوا و ۳۳ معلول گفتاری شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰ معلول در یکسال اخیر به جمعیت معلولان خمین افزوده شده است، بیان کرد: ۲۷ نفر از این افراد معلول جسمی و حرکتی هستند و سوانح و تصادفات یکی از عوامل مهم افزایش معلولیت‌های جسمی و حرکتی در خمین است.

رئیس اداره بهزیستی خمین اظهار کرد: مرکز روزانه جسمی و حرکتی و سالمندان سخا، اوتیسم، شبانه روزی معلولان ذهنی دختران بالای ۱۴ سال، مرکز شبانه روزی سالمندان و مرکز خیریه دندان پزشکی به معلولان خدمات ارائه می‌دهند.

حمزه لو گفت: رویکرد سازمان بهزیستی نگهداری معلولان در منزل است و پرداخت ۲۱ میلیون ریال حق پرستاری به مراقبان این افراد است.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۳۱ معلول از خدمات حمایتی بهزیستی بهره گیری می‌کنند، بیان کرد: اکنون ۶۳ درصد جامعه معلولان شهرستان خمین را مردان تشکیل می‌دهند و با پیگیری‌های انجام شده فقط هشت معلول در این شهرستان در نوبت دریافت مستمری هستند.

رئیس اداره بهزیستی خمین با اشاره به اینکه این شهرستان پایلوت نخستین شهر بدون مانع در استان مرکزی است، افزود: مناسب سازی یکی از مطالبات جدی معلولان عنوان کرد و این امر مهم در ۱۲ اداره و سه بانک در این شهرستان انجام شده است.

کد خبر 5958140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha