۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خبر داد؛

کاهش ۲۰ درصدی حوادث ناشی از کار در یزد

کاهش ۲۰ درصدی حوادث ناشی از کار در یزد

یزد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از کاهش ۲۰ درصدی حوادث ناشی از کار در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فلاحتی در نشست با مدیرعامل و اعضای تشکلات کارگری شرکت نساجی اردکان اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵ هزار و ۸۹۳ بازرسی از واحدهای تولیدی در سطح استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به استناد ماده ۶۱ آئین نامه حفاظت و بهداشت عمومی در کارگاه ها، گفت: کارفرما موظف است در سال دو دست لباس کار به صورت رایگان در اختیار کارگر بگذارد و لباس کار باید متناسب با نوع کار بوده و طوری تهیه شود که کارگر بتواند به راحتی وظایف خود را انجام دهد و موجب بروز حادثه نشود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: در هشت ماه سال جاری شاهد ۷۹ حادثه در واحدهای تولیدی استان بوده ایم که نسبت به حوادث مشابه سال قبل شاهد کاهش ۲۰ درصدی حوادث ناشی از کار هستیم.

فلاحتی در این نشست حضور مسئول ایمنی در کارگاه های تولیدی را ضروری برشمرد و تاکید کرد: کارفرما باید بر نحوه استفاده از وسایل حفاظت فردی نظارت نماید و در صورتی که کارگری از پوشیدن و یا استفاده از آن ها استنکاف کرد، موضوع از طریق کمیته مراجع حل اختلاف قابل پی گیری است.

وی در ادامه با اشاره به قوانین حوزه ایمنی تصریح کرد: چنانچه کارفرما یا مدیران واحدهای موضوع ماده ۸۵ قانون کار برای حفاظت فنی و بهداشت کار وسایل و امکانات لازم را در اختیار کارگر قرار داده باشند و کارگر با وجود آموزش‌های لازم و تذکرات قبلی بدون توجه به دستورالعمل و مقررات موجود از آنها استفاده نکنند، کارفرما مسئولیتی نخواهد داشت، درصورت بروز اختلاف، رای مراجع حل اختلاف نافذ خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره اهمیت جایگاه تشکلات کارگری در واحدهای تولیدی و نقش حیاتی آنها مسائلی را مطرح کرد و از روابط خوب اعضای تشکل کارگری این واحد تولیدی با کارفرما در راستای حمایت از تولید و همچنین رفع و رجوع مسائل کارگران تقدیر کرد.

کد خبر 5958894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha