۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرد:

پیش بینی برداشت ۷۵ کیلوگرم زعفران از اراضی کشاورزی خوزستان

پیش بینی برداشت ۷۵ کیلوگرم زعفران از اراضی کشاورزی خوزستان

اهواز - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برداشت زعفران از سطح ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان از ابتدای آذرماه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسنی نسب پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: زعفران در شمال شرقی خوزستان و شهرستان‌های دزپارت، ایذه، اندیکا و باغملک کشت شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: میزان برداشت زعفران در سال گذشته حدود ۷۰ کیلوگرم بوده و پیش بینی می‌شود از این میزان سطح کشت شده ۷۵ کیلوگرم زعفران برداشت شود که عمدتاً این محصولات تولیدی در بازار محلی و به گردشگران عرضه می‌شود.

وی تعداد بهره برداران زعفران در استان را ۷۰ نفر اعلام و عنوان کرد: کشت زعفران برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم به همراه داشته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به حمایت‌های دولت از کشاورزانی که اقدام به کشت زعفران می‌کنند، بیان کرد: مقرر شده تسهیلاتی برای تأمین دستگاه‌های مکانیزاسیون مزارع زعفران به بهره برداران واگذار و اعتبار یارانه‌ای برای خرید پیاز زعفران به بهره برداران پرداخت شود.

بر اساس این گزارش؛ استان خوزستان با دارا بودن یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی به عنوان قطب کشاورزی کشور مطرح است؛ از این میزان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی آبی هستند و حدود ۳۰۰ هزار هکتار نیز در دسته اراضی دیم قرار دارند.

همچنین خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این نظر در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

کد خبر 5959406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha