۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد؛

غفلت از زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در مازندران

غفلت از زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در مازندران

آمل- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه استان بزرگترین اقتصاد کشاورزی را دارد، گفت: از زنجیره ارزش محصولات کشاورزی غفلت کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی ظهر چهارشنبه در همایش کشت محصولات پاییزه در اراضی شالیزاری که در مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هزار برگزار شد، گفت: بخش کشاورزی مازندران جز بزرگترین اقتصاد کشور است؛ شاید از لحاظ حجم تولیدات میزان تولیدی که داریم رتبه دهم را داشته باشیم اما از لحاظ محصولاتی که تولید می‌کنیم بالاترین نقش را در اقتصاد کشور داریم.

وی با بیان اینکه مازندران استان معین امنیت غذایی کشور است، ادامه داد: سالیان سال است تراز تجاری منفی و رشد اقتصادی منفی را تجربه می‌کردیم و تنها بخشی که رشد اقتصادی مثبت داشت، کشاورزی بود.

وی ادامه داد: مهمترین بخشی که اشتغال آن پویا و مولد بود بخش کشاورزی بود اما از زنجیره ارزش آن حمایت کافی و لازم انجام نشد.

مؤمنی خاطرنشان کرد: سن جامعه کشاورزی ما افزایش یافته است و اگر قرار است بخش کشاورزی به نسل بعد تحویل داده شود باید برای اقتصادی کردن کشاورزی و زنجیره کردن ارزش اقتصادی آن گام برداریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: اگر قرار است کشاورزی به نسل بعدی انتقال داده شود باید بر روی تکنولوژی‌های نوین کار کنیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تحول در بخش کشاورزی نیاز به جراحی دارد و این جراحی قطعاً هزینه دارد، باید از استانی که محصولات کشاورزی آن می‌تواند بازارهای جهانی را فتح کند برای این تحول اقدام کنیم و هزینه آن را هم پرداخت کنیم.

کد خبر 5959526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha