۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷

با ثبت نام در سامانه سدف محقق می‌شود؛

عرضه گاز مایع با نرخ یارانه‌ای به مصرف کنندگان کردستانی

عرضه گاز مایع با نرخ یارانه‌ای به مصرف کنندگان کردستانی

سنندج_ مصرف کنندگان گاز مایع در استان کردستان می‌توانند با ثبت نام در سامانه سدف از این سوخت با نرخ یارانه‌ای بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، گاز مایع در استان کردستان در ماه یک‌هزار و ۸۲۰ الی ۲ هزار تن مصرف دارد و علاوه بر نیاز خانوارها نیاز بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع و اصناف در این زمینه تأمین می‌شود.

براساس سامانه سدف افراد حقوقی از طریق اداراتی همچون صمت، جهاد کشاورزی و فرمانداری معرفی و افراد متقاضی گاز مایع مشمول دریافت گاز خواهند شد.

تخصیص گاز مایع به اصناف در کردستان مدیریت شده است

رئیس اصناف اداره‌کل صمت کردستان در این راستا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تخصیص گاز مایع به اصناف در کردستان مدیریت شده است، می‌گوید: در جلسات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح استان توزیع گاز مابع در استان مدیریت شده و در حوزه تخصیص به اصناف هیچ کمبودی نداریم.

محمدزاده خاطرنشان کرد: هرکدام از اصنافی که به هردلیلی از گاز طبیعی بهره‌مند نیستند، در حد نیاز از گاز مایع بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر استان کردستان دارای ۱۰ اتاق اصناف و ۱۲۱ اتحادیه است و هر صنفی که گاز طبیعی نداشته باشد و نیازمند استفاده از گاز مایع باشد با ثبت نام در سامانه سدف از این نعمت برخوردار خواهد شد.

در استان کردستان، رصد و کنترل و نظارت نرخ گاز مایع برعهده ستاد تنظیم بازار و اداره صمت است و تمامی تأسیسات استان دارای گاز مایع هستند و هیچ‌گونه کمبود گاز مایعی در استان وجود ندارد.

هیچ‌گونه تغییری در افزایش نرخ گاز مایع اعمال نشده است

مدیرعامل شرکت نفت کردستان نیز در دیداری با خبرنگار مهر در خصوص توزیع گاز مایع در استان با بیان اینکه هیچ‌گونه تغییری در افزایش نرخ گاز مایع اعمال نشده است، افزود: گاز مایع براساس روال گذشته توزیع می‌شود و هرکسی اعم از مصرف کنندگان حقیقی و حقوقی گاز مایع باید در سامانه سدف ثبت نام کنند تا میزان مصرف آنها مشخص باشد.

جهانبخش نوکانی عنوان کرد: براساس سامانه سدف افراد حقوقی از طریق اداراتی همچون جهاد کشاورزی، صمت، فرمانداری معرفی می‌شوند و براساس نرخ قبلی و بدون هیچ‌گونه افزایش نرخی گاز مایع در اختیار متقاضی قرار می‌گیر و افرادی می‌توانند گاز مایع دریافت کنند که گاز شهری نداشته باشند

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹ هزار خانوار نفت سوز در کردستان وجود دارد که از گاز مایع استفاده می‌کنند و در صورت افت فشار گاز، گاز مایع کارخانه‌ها و صنایع استان نیز تأمین شده است.

همچنین براساس این گزارش نظارت کنترل و پایش باید توسط اداره صمت و ستاد تنظیم بازار باید انجام شود تا گرانفروشی و کم فروشی در استان در راستای توزیع گاز مایع صورت نگیرد.

۸۲ هزار صنف کردستان با مجوز سازمان صمت ثبت نام کرده‌اند و طبق الگو گاز مایع دریافت می‌کنند.

کد خبر 5959589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha