۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲

نماینده مردم کرج در مجلس مطرح کرد؛

جنبش دانشجویی باید کمپین جهانی دفاع از ملت فلسطین راه‌اندازی کند

جنبش دانشجویی باید کمپین جهانی دفاع از ملت فلسطین راه‌اندازی کند

کرج- نماینده مردم کرج، فردیش و اشتهارد در مجلس با اشاره به اینکه امروز وظیفه ماست که از ملت مظلوم فلسطین دفاع کنیم، گفت: جنبش دانشجویی باید کمپین جهانی دفاع از ملت فلسطین راه‌اندازی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عباسی در نشست با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به مناسبت روز دانشجو که در دانشگاه فرهنگیان حکیم فردوسی البرز برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه در کشور ما قدمت ۱۰۰ تا ۱۱۰ ساله دارد، بعد از تشکیل دانشگاه گروه‌های مختلف حضور و هر کدام فعالیت‌های مختلفی را در پیش گرفتند و به فراخور فعالیت خود به حکومت وقت خدماتی را ارائه و یا دریافت کردند.

وی ادامه داد: در زمان پهلوی دوم دانشگاه‌ها کمی از فضای اختناقی که بود رها شد و بحث‌ها و تبادل نظرهایی در آن دوره صورت گرفت. گروه‌های مختلف از توده‌ای‌ها، ملی‌گراها و مذهبی‌ها در دانشگاه بودند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس بیان کرد: سرانجام در سال ۱۳۳۲ در ۲۸ مرداد دولت مردمی مصدق با یک کودتا سرنگون شد و مردم احساس حقارت کردند دولتی را سرکار آوردند و با کودتای انگلیسی آمریکایی سرنگون شد. از این جریان به بعد، جنبش دانشجویی به عنوان نماینده مردم بیشتر تقویت شد. نیکسون در سال ۱۳۳۲ به عنوان نماینده رئیس‌جمهور آمریکا قرار شد در دانشگاه حضور پیدا کند و یکسری مخالفت‌ها در جو عمومی ایران در دانشگاه‌ها صورت گرفت.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: رژیم به این نتیجه رسید اگر حضور نیکسون بخواهد در ایران دردسر باشد، باید یک حکومت نظامی صورت بگیرد و در روز ۱۶ آذر رژیم دست به اسلحه برد و سه دانشجو (شهید قندچی، شهید بزرگ نیا و شهید شریعت رضوی) که هر کدام از اقشار مختلف بودند را در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران به شهادت رساند.

وی با اشاره به اینکه هر سال ۱۶ آذرماه به نام روز دانشجو نامگذاری شد و این روز را گرامی می‌داریم، گفت: نماد استکبار ستیزی، استبداد ستیزی، استقلال خواهی را در این حرکت دانشجویی مشاهده می‌کنیم و نطفه جنبش دانشجویی براساس استکبار ستیزی، استبداد ستیزی و استقلال طلبی نهاده شده و ما باید این مسیر را به عنوان نماد جریان و جنبش دانشجویی ادامه دهیم.

عباسی خاطرنشان کرد: اگر حرکتی در دانشگاه اتفاق افتاد و این حرکت بویی از استکبار ستیزی و استقلال طلبی نداشت، یعنی انحراف در این جریان اتفاق افتاده است، متأسفانه ما سال‌هایی داشتیم که این مؤلفه‌ها را کمرنگ کردند.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند؛ آمریکا شیطان بزرگ است و روز ۱۳ آبان را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری می‌کنیم، اما در این اثنا، عده‌ای شعار مذاکره با شیطان بزرگ را سر می‌دهند.

جنبش دانشجویی می‌تواند موجبات رشد کشور را فراهم کند

استاد دانشگاه تهران عنوان کرد: ما جنبش دانشجویی را یک جنبش اصیل می‌دانیم که مؤلفه‌های «استکبار ستیزی، استبداد ستیزی، استقلال طلبی، عدالت خواه و آرمان‌خواه» حتماً در آن وجود دارد. این جریان می‌تواند کشور را رشد دهد و مردم را طرفدار خود کند.

وی ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم به اینکه اتفاقات بزرگی که در کشور برای ما افتاده، شاید حرکت اول و منشأ آن جنبش دانشجویی بوده، چراکه جنبش دانشجویی ما به عنوان هدایتگر داخل کشور بوده ولی یک عده به این جریان طمع کردند و خواستند استقلال آنان را بگیرند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی گفت: ما در زمینه‌های مختلف استقلال همه جانبه سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی داشته‌ایم و داریم، اما در منطقه کشورهایی هستند که ممکن است استقلال اقتصادی داشته باشند اما استقلال سیاسی و نظامی ندارند.

وی با اشاره به اینکه ما جنبش دانشجویی را حمایت می‌کنیم بیان کرد: جنبش دانشجویی باید خودجوش باشد و وابسته به هیچ جریانی نباشد، چراکه به انحراف می‌رود.

عباسی با اشاره به اینکه امروز دنیا سوگوار اتفاقاتی است که در غزه می‌افتد و امروز ملت‌ها به پا خواستند، گفت: رهبر انقلاب فرمودند هر صفتی را می‌شود به رژیم صهیونیستی نسبت داد، اما مظلومیت برای رژیم اختصاص پیدا نمی‌کند و این رژیم ظالم است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: سال گذشته در این ایام، شعار «زن، زندگی، آزادی» سر می‌دادند، به خیال خودشان که به یک زنی در جمهوری اسلامی ظلم شده و ۴۸ سرویس امنیتی دنیا علیه نظام اسلامی بسیج شدند. اما امروز که هزاران زن و کودک به طرز وحشیانه‌ای در غزه به شهادت می رسند، صدای هیچکدام در نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه باید روحیه استکبار ستیزی ما به فعلیت و ظهور برسد، اظهار کرد: ملت‌ها امروز برخواسته‌اند، حتی در کشورهایی که دولت‌هایشان با آمریکا به عنوان حامی اصلی این رژیم همراه‌اند. شاید به پا خواستن ملت‌ها از کشور ما بیشتر است و هر هفته در کشورهای آسیایی و اروپایی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین به پاخواستند.

عباسی با اشاره به اینکه امروز وظیفه ماست که از ملت مظلوم فلسطین دفاع کنیم، عنوان کرد: جنبش دانشجویی باید کمپین جهانی دفاع از ملت فلسطین راه‌اندازی کند.

کد خبر 5959609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha