۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۹:۱۰

با حضور هنرمندان مطرح کشوری؛

۳۰ نامدار عرصه فرهنگ و هنر در اردبیل تجلیل شدند

۳۰ نامدار عرصه فرهنگ و هنر در اردبیل تجلیل شدند

اردبیل- با حضور استاد علی نصیریان و هنرمندان و پیشکسوتان ۳۰ چهره فرهنگی و هنری استان اردبیل به عنوان نامداران این عرصه مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که در شامگاه چهارشنبه مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اظهار کرد: این مراسم به همت صندوق اعتباری هنر در اردبیل به عنوان چهارمین مقصد کاروان هنر و فرهنگ در حال برگزاری است تا قدردان زحمات و تلاش‌های سال‌های متمادی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در استان اردبیل باشیم.

امیر رجبی تصریح کرد: این برگزیدگان بالای ۶۰ سال سن داشته و با داشتن مدرک درجه یک هنری و عضویت در صندوق اعتباری هنر توانسته‌اند جز نامداران این عرصه مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند.

وی گفت: حسین غفاری شاعر و مرثیه‌سرای اردبیلی نیز به عنوان چهارمین نفر در کشور نشان اعتبار هنر را دریافت کرد تا ما بتوانیم در این عرصه نیز خوش بدرخشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: این سیمرغ فرهنگ و هنر زمینه اعتلا و رسیدن به قاف ارزش‌های متعالی را برای استان اردبیل فراهم کردند و قطعاً در آینده دیگر چهره‌های برجسته این عرصه نیز مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرند.

رجبی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در این تجلیل از فعالان قرآنی و اصحاب رسانه گرفته تا شعرا، پژوهشگران، نویسندگان و هنرمندان رشته‌های هنری متنوع را مورد تجلیل و تکریم قرار می‌دهیم تا به هنرمندان اعلام کنیم که قدر هنر و ارزش این کار بی‌نظیر را دانسته و همواره سعی می‌کنیم از این گنجینه عظیم بهترین بهره را ببریم.

وی با گرامیداشت ۱۰۰ سالگی هنر تئاتر استان اردبیل اضافه کرد: چراغ این هنر همچنان روشن و نورانی است و قطعاً ادامه‌دهندگان راه بزرگانی همچون نجف پور، جلایی، یوسف جاوید و واحدی‌زاده سعی خواهند کرد تا هنر نمایش را در کنار سایر هنرها و فعالیت‌های فرهنگی اعتلا ببخشند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که با برنامه‌های متنوعی همراه بود به همت صندوق اعتباری هنر از ۳۰ هنرمند نامدار اردبیل در عرصه‌های متنوع فرهنگی، هنری تجلیل شد که محمود صفری، توران قربانی، میرنبی عزیززاده، قدرت پورحسن، عادل الفی، بابک گرمچی، حسن محمدپور، علی طالعی، خسرو حیدری، غلامرضا هادی، موسی رجبی‌اصل، روح‌الله حبیب‌زاده، نادر پرستار، بهاالدین خراسانی، حسن معترف، علی حمیدخلق، احمد پرستان، نادر مهدی‌لو، اصغر جاوید، عسگر شاهی، محمدباقر تمدن، بیوک جامعی، عباسعلی یحیوی، داود طیب‌زاده، رسول ناصرآزاد، صابر صفایی، اتابک نادری، فرهاد قائمیان، حسین غفاری در رشته‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، موسیقی، هنرهای تجسمی، رسانه و… مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

در این مراسم بالاترین نشان فرهنگ و هنر استان اردبیل به نام روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی به استاد علی نصیریان به عنوان چهره ماندگار سینمای ایران اعطا و با نشان سلاطین صفوی از مؤدبیان و امینی ۲ چهره فاخر هنری کشور تجلیل شد.

کد خبر 5959996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha