۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹

مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان غربی:

۱۳ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان غربی نوسازی می شود

۱۳ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان غربی نوسازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حمزه‌لو پیش از ظهر پنجشنبه در در جلسه بررسی مسائل نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری، اظهار داشت: در راستای تحقق برنامه نوسازی مسکن محدوده بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی به خصوص در بافت‌های فرسوده، بسته‌های تشویقی و تخفیف ویژه در قالب نهضت ملی مسکن به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: طبق این برنامه ۱۳ هزار و۴۲۲و احد مسکونی در محدوده‌های بازآفرینی شهری به خصوص بافت‌های فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی و احداث می‌شود که جهت تحقق این برنامه از ظرفیت بسیج مهندسین و سرمایه‌گذاران انبوه ساز حمایت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: صاحبان املاک در بافت فرسوده استان که نسبت به نوسازی مسکن اقدام کرده‌اند، می‌توانند تسهیلات ۵.۵ میلیارد ریالی را دریافت کنند.

حمزه‌لو اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن و اخذ پروانه ساختمانی، از خدمات نظام مهندسی با تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار می‌شوند و می‌توانند نسبت به نوسازی واحدهای خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: برای اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری در استان مطالعات جدید براساس نیازسنجی محلات هدف برای افزایش محدوده بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری در دستور کار قرار دارد که این امر با حفظ کامل بافت‌های تاریخی شهری محقق می‌شود.

کد خبر 5960237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha