۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱

امام جمعه کنگان:

مسیر تردد معلولان در کنگان مناسب سازی شود

مسیر تردد معلولان در کنگان مناسب سازی شود

بوشهر- امام جمعه کنگان گفت: مناسب سازی مسیر تردد معلولان مورد توجه همگان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری یادواره شهدای زن شهرستان کنگان و تشییع باشکوه پیکر شهید گمنام گفت: شهدای گمنام و با نام نتنها خود پاک و مطهر اند بلکه شهر و مناطق ما نیز بر حسب روایات بواسطه آنان پاک و مطهر می‌شوند.

وی بیان کرد: شهیدان گمنام نام خود را پاک کردند اما نام ایران اسلامی را بلند آوازه کردند.

خطیب جمعه کنگان با عنوان اینکه یکی از برکات شهدا برای مردم ایجاد پیوند بین نوجوانان و جوانانی که جنگ را ندیدند، اظهار نمود: شهدا به مردم ما درس مردم دوستی و به مسؤولان درس خدمت بی منت و صادقانه آموختند.

محمودی گفت: اقتدار امروز ما به برکت شهداست و امروز قدرت موشکی، دیپلماسی، دشمن ستیزی و اقتدار ما مدیون شهیدان است.

وی با اشاره به برگزاری نهمین کنگره علامه بلادی در استان که هر ساله در سالروز شهادت شهید عاشوری برگزار می‌شود، گفت: در این کنگره که آثار علمی علما و طلاب و دانشجویان استان ارائه می‌شود ۲ اثر از حوزه علمیه کنگان به عنوان مقاله برگزیده و شایسته تقدیر و تجلیل انتخاب شدند.

پرهیز از دو قطبی‌های کاذب در انتخابات

امام جمعه کنگان با تحلیل و طرح فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات پیش رو در پایان سال و تاکید معظم له بر پرهیز از دو قطبی‌های کاذب گفت: دو قطبی‌های کاذب می‌تواند باعث آسیب رسیدن به وحدت عمومی شود و انتخابات را به چالش و تهدیدی برای نظام تبدیل کند.

محمودی افزود: در طول تاریخ بازیگران میدان دو قطبی سازی کاذب همواره دنبال سوق دادن مردم به سمت منافع حزبی و استکبار از جمله آمریکا بوده و هدفشان قداست زدایی ازارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی گفت: پدیده دو قطبی سازی کاذب باعث تخریب چهار راهبرد اصلی انتخابات یعنی مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت سالم می‌شود.

خطیب جمعه کنگان ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان و تشکر از شهرداری کنگان به جهت مناسب سازی مسیر تردد معلولان بیان داشت: دستگاه‌های اداری، اماکن عمومی و مذهبی طرح مناسب سازی تردد معلولان را فراهم کنند.

بیان برخی فضائل و مناقب حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و تاکید بر برگزاری باشکوه مراسم عزاداری ال شهیده راه ولایت بویژه پیاده روی فاطمیون، گرامیداشت یاد و خاطره معلم اخلاق و نفوس شهید محراب آیت الله دستغیب و نکوداشت هفته قرآن، عترت و نماز از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.

کد خبر 5960916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha