۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸

امام جمعه همدان:

مبارزه با فساد نیازمند هم افزایی هر سه قوه است

مبارزه با فساد نیازمند هم افزایی هر سه قوه است

همدان-امام جمعه همدان گفت: در مبارزه با فساد باید هم افزایی صورت بگیرد و تمام دستگاه‌ها باید باهم، هم داستان شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثق در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان بیان کرد: انتظار مردم از دولت این است که برخورد قاطع با فساد صورت بگیرد و دراین مورد اطلاع رسانی انجام شود.

وی در ادامه بابیان اینکه سرعت در برخورد با فساد بسیار مهم است و باید نتیجه بررسی‌ها اعلام شود افزود: این عمل منجر به افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد.

امام جمعه همدان یادآور شد: در ایام انتخابات رعایت تقوا و تقوای سیاسی باید رعایت شود و این مسئله بسیار حساس است و امیداریم در شرایط حساس تقوای خود را حفظ و از قضاوت‌های بی مورد جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام شعبانی موثق خاطرنشان کرد: کسانی که فساد می‌کنند دین را قبول ندارند هرچند تظاهر به دینداری نمایند این عده به دنبال فساد در زمین هستند که این کار آسیب زدن به دین مردم و خود مردم خواهد شد.

وی با اینکه فساد امنیت جامعه را هم زیر سوال می‌برد خاطرنشان کرد: قرآن کریم برای مبارزه با فساد در همه سطوح تأکید دارد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: نهادهایی در کشور برای مبارزه فساد وجود دارد که برای استرداد اموال و دارایی‌ها نامشروع قوانینی دارد.

حجت الاسلام شعبانی موثق ادامه داد: در مبارزه با فساد باید هم‌افزایی صورت گیرد و همه دستگاه‌ها هم داستان شوند چراکه برای مردم مهم نیست این فساد در دولت قبل و حال انجام شده است و فقط مقابله با فساد و پیگیری از آن برای مردم مهم است.

وی در ادامه بابیان اینکه سه قوه مصمم هستند که با فساد مبارزه کنند و اتهام زدن‌ها به امنیت روانی جامعه آسیب خواهد زد تشریح کرد: سرعت در برخورد با فساد بسیار مهم است و باید به سرعت نتیجه بررسی‌ها اعلام شود چراکه این اتفاق باعث ایجاد سرمایه اجتماعی می‌شود.

حجت الاسلام شعبانی موثق با اشاره به اینکه انتظار از دولت انقلابی این است که گلوگاه‌های فساد را شناسایی کند گفت: سوال مردم این است که چرا به یک شرکت که کالای ضروری هم وارد نمی‌کند، این میزان ارز اختصاص به آن تعلق یافته است در حالی که منابع کشور متعلق به همه مردم است و اگر اولویت‌ها در مسائل مالی رعایت نشده است حق همه مردم ضایع می‌شود.

شعبانی اضافه کرد: حق نداریم بیت‌المال را در غیر اولویت‌ها هزینه کنیم چون امروز کشور ما مشکلات زیادی دارد و منابع مالی کشور باید در جایی هزینه شود که اولویت و ضرورت کشور است، همه افراد از نماینده مجلس تا وزیر تا بقیه مسئول هستند و در درگاه خداوند باید پاسخگو باشند.

امام جمعه همدان گفت: منابع مالی کشور باید در جایی هزینه شود که مشکلات جوانان را برطرف کند چرا که شعار دولت سیزدهم فسادستیزی است و انتظار داریم با مدیران متخلف برخورد جدی صورت بگیرد و می‌توان گفت خوشبختانه تاکنون عملکرد دولت قابل قبول بوده است.

وی با اشاره به اینکه مهم نیست این گزارش را چه کسی می‌دهد، بلکه مهم بررسی عادلانه این گزارش‌ها و بررسی آنها است.

وی در ادامه خطبه‌های خود به فجایع انسانی در غزه اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار مردم غزه از سازمان‌های بین‌المللی این است که نسبت به نسل کشی ورود پیدا کنند و این نسل‌کشی را متوقف کنند.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به اینکه ۵۲ هزار تن بمب بر سر مردم غزه ریخته شده است افزود: بین مراکز نظامی و بیمارستان زنان و کودکان باید تفاوتی قائل شوند و وظیفه شرعی و قانونی مردم است که از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

کد خبر 5961010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha