۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

مدیران استان ترویج سبک زندگی اسلامی را در دستور کار قرار دهند

مدیران استان ترویج سبک زندگی اسلامی را در دستور کار قرار دهند

شیراز – نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی یکی از اصول سند چشم‌انداز فرهنگی استان فارس است و مدیران دستگاه‌ها باید به این مساله با جدیت عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر شنبه در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس با تاکید بر اینکه هر دستگاه استان باید رابطی جهت ارتباط حضوری و بهتر با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی معرفی کند افزود: دستگاه‌های مختلف باید در خصوص کم و کیف پیگیری مصوبات این شورا مرتب گزارش ارائه دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس ضمن تاکید بر ضرورت آموزش رابطان شورای فرهنگ عمومی با دستگاه‌های اجرایی و ادارات گفت: این کار روند تحقق مصوبات شورای فرهنگ عمومی به خصوص اجرای سند چشم انداز فرهنگی را تسریع می‌بخشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های سنجش عملکرد مدیران و ارزیابی آنها در جشنواره شهید رجایی کیفیت تحقق مصوبات برش استانی سند مهندسی فرهنگی است گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی به عنوان یکی از اصول این سند باید مورد تاکید تمام دستگاه‌های اجرایی و اداری قرار بگیرد که در این زمینه زندگی و تفکرات و آثار بزرگانی چون شهید دستغیب می‌تواند مبنا قرار بگیرد.

آیت الله دژکام همچنین ضمن تاکید بر اهمیت گفتمان‌سازی ارزش‌های دینی گفت: باید محتوای فرهنگی از میان منابعی چون آثار و گفتار نماینده‌های پیشین رهبر معظم انقلاب در فارس استخراج شود و مبنای تولیدات فرهنگی قرار بگیرد.

وی در پایان با اشاره به برپایی سومین همایش ملی انقلاب اسلامی و مهدویت در شیراز در ۱۵ بهمن امسال، از بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) فارس خواست در خصوص اجرای مصوبات شورای فرهنگی مرتبط با این موضوع همکاری و تعامل داشته باشد.

کد خبر 5961898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha