۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۲۰

رئیس پلیس راه خوزستان خبر داد؛

افزایش ۳۰ درصدی دوربین‌های نظارتی در خوزستان

افزایش ۳۰ درصدی دوربین‌های نظارتی در خوزستان

اهواز- رئیس پلیس راه خوزستان گفت: برای کنترل هر چه بیشتر حوادث رانندگی و تخلفات، تعداد دوربین‌های نظارتی در خوزستان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سعید رحیمی درباره این خبر بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون میزان تصادف‌های جرحی ۲۱ درصد و سوانح رانندگی منجر به فوت ۸.۶ درصد در خوزستان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

وی با اظهار اینکه کارهای خوبی در خوزستان برای رفع نقاط حادثه‌خیز انجام شده است، افزود: در ایام برگزاری پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی ۱۴۰ نقطه حادثه‌خیز در استان احصا و ایمن‌سازی شد.

سرهنگ رحیمی ادامه داد: همچنین برای کنترل هر چه بیشتر حوادث رانندگی و تخلفات، تعداد دوربین‌های نظارتی در خوزستان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به اقدامات دیگری که برای ایمن سازی جاده‌های استان انجام شده است، اضافه کرد: نصب ۲ هزار تابلوی راهنمایی و رانندگی در استان، افزایش ۲ برابری خط کشی مسیرها، ۴۰ درصدی برخورد با متخلفان و ۳۰ درصدی توقف رانندگان متخلف از جمله کارهایی است که در این زمینه انجام شد.

وی تصریح کرد: قرارگاه کاهش تصادف‌های استان خوزستان باید با نگاه علمی و کارشناسی برای فراهم‌سازی و اجرای اقداماتی به منظور کاهش هر چه بیشتر تصادف‌ها به ویژه سوانح رانندگی منجر به مرگ ورود کند.

سرهنگ رحیمی گفت: در خوزستان بیشترین عامل وقوع سوانح رانندگی انسانی است. ماهانه به صورت متوسط ۱۱۰ هزار تخلف توسط دوربین‌های نظارتی راهنمایی و رانندگی در خوزستان ثبت می‌شود که آمار بسیار بالایی از وقوع تخلف در استان است.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط ماهانه ۲۶۰ هزار راننده در خوزستان اعمال قانون می‌شوند، گفت: این حجم از وقوع تخلف در استان نگران‌کننده است و باید با فعالیت‌های فرهنگی، رفع نواقص و نقاط حادثه‌خیز رانندگان را به رانندگی ایمن تشویق و آگاه کرد.

کد خبر 5962157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha