۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۷:۲۲

معاون سازمان انرژی اتمی کشور: 

دو مرکز پرتو دهی محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی ایجاد می شود

 دو مرکز پرتو دهی محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی ایجاد می شود

بیرجند_ معاون سازمان انرژی اتمی کشور از ایجاد دو مرکز پرتو دهی محصولات کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید پژمان شیر مردی شنبه شب در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت: نگاهم به خراسان جنوبی، با مشاهده پیشرفت‌های که در عرصه‌های مختلف داشته‌اید، تغییر کرد.

وی با اشاره به این که در حوزه کشاورزی محصولاتی مانند زرشک، زعفران و عناب در استان وجود دارد، افزود: با توجه به اهمیت نگهداری این محصولات، تلاش می‌کنیم که در این خصوص به شما کمک کنیم.

وی با بیان این که چند دستگاه منحصر به فرد برای خشک کردن و آفت کشی غلات و چند ماده مورد نیاز کشور را در داخل ساخته‌ایم، خاطر نشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۲۴ دستاورد فناورانه را داشته‌ایم که بعضی از آنها در مرحله اخذ مجوزهای لازم هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ۱۲ منطقه برای پرتو دهی محصولات کشاورزی در کشور ایجاد خواهد شد که در این راستا دو مرکز در خراسان جنوبی خواهد بود.

معاون سازمان انرژی اتمی کشور گفت: یکی از این دو مرکز با استفاده از اعتبارات دولتی و مرکز دیگر با مشارکت بخش خصوصی در خراسان جنوبی برای پرتو دهی محصولات مزیت دار استان ایجاد خواهد شد.

شیر مردی تصریح کرد: با انجام این کار ارزش افزوده این محصولات افزایش خواهد یافت.

وی گفت: بعد از ارسال نقشه‌های مربوط به مکان‌های مورد نظر به سازمان انرژی اتمی کشور و انجام بررسی‌های مورد نظر، اقدام لازم در این مورد را انجام خواهیم داد.

کد خبر 5962266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha