۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵

با هدف کاهش خشونت در میان دانش‌آموزان؛

طرح جامع «پیشگیری از خشونت در مدارس» کردستان اجرا شد

طرح جامع «پیشگیری از خشونت در مدارس» کردستان  اجرا شد

سنندج-سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: با هدف کاهش خشونت در میان دانش‌آموزان طرح جامع «پیشگیری از خشونت در مدارس» کردستان اجرا شد.

بهادر اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح جامع «پیشگیری از خشونت در مدارس» با هدف کاهش خشونت در میان دانش‌آموزان با همکاری سمن‌های فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی در مدارس کردستان اجرا شد.

وی بیان کرد: این طرح به صورت پایلوت برای ۳۵۰ دانش‌آموز متوسطه اول مدرسه مستوره کردستانی سنندج برگزار شد.

وی افزود: این طرح مشتمل بر برگزاری مسابقه نقاشی و ایده‌نویسی و برگزاری ۱۲ کارگاه آموزشی بود.

اسدی با اشاره به اینکه این طرح با حضور ۱۳ نفر از مربیان و کارشناسان حوزه اجتماعی برگزار شد عنوان کرد: در این طرح موارد مهمی در خصوص پیشگیری از خشونت برای دانش‌آموزان توضیح داده شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان ابراز داشت: در کارگاه‌های برگزار شده انواع خشونت جسمی و کلامی، مصادیق، نشانه‌ها و اثرات آنها، راه‌های پیشگیری و مقابله با خشونت و آثار فیزیکی، روحی، فکری و معنوی خشم برای دانش‌آموزان تشریح شد.

اسدی اعلام کرد: در ادامه مسابقه نقاشی و ایده‌نویسی برای دانش‌آموزان برگزار و از آنها خواسته شد تا نقاشی‌ها و ایده‌های خود را در رابطه با کاهش خشونت بنویسند و در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان به اهمیت اجرای این طرح اشاره کرد و بیان بیان داشت: با توجه به رضایت دانش‌آموزان و استقبال آنها از این برنامه، به این باور رسیدیم که نمونه چنین برنامه‌هایی باید بیشتر از همیشه برگزار شود تا انرژی دانش‌آموزان در مسیر درست تخلیه شود و با موضوع پیشگیری از خشونت و مهارت‌های اساسی زندگی بیشتر آگاه شوند.

کد خبر 5962568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha