۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان:

۱۱ شهر در هرمزگان دارای بافت فرسوده هستند

۱۱ شهر در هرمزگان دارای بافت فرسوده هستند

بندرعباس - مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ۱۱ شهر هرمزگان دارای بافت فرسوده هستند و از جمله ۴۳ درصد بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کمالی با بیان اینکه در هرمزگان ۱۱ شهر دارای بافت فرسوده هستند، عنوان کرد: بندرعباس ۴۳ درصد بافت فرسوده دارد و پس از آن میناب و بندرلنگه نیز دارای بافت فرسوده زیادی هستند.

به گفته وی، برای ایجاد امکان بازسازی این بافت ها که عمدتاً سند نیز ندارند، اقدامات بسیار خوبی با تدبیر استاندار هرمزگان و همراهی دولت صورت گرفت به طوری که بیش از ۵۷۰۰ پرونده برای سنددار کردن سکونت گاههای مردم در بافت های فرسوده در استان تشکیل شده تا بتوان در گام اول با سنددار کردن آنها، امکان قرار گرفتن این سکونت گاهها در مسیر بازسازی فراهم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در همین زمینه افزود: تاکنون ۳۳۳۷ سند برای این سکونت گاهها صادر شده است و در حال پیگیری برای صدور دیگر سندها نیز هستیم اما شرط اصلی استقرار در این سکونتگاهها تا ۱۳۹۴ است.

کمالی در زمینه اهمیت بازسازی این بافت های فرسوده نیز گفت: جمعیت قابل توجهی در این مناطق زندگی می کنند و در صورت بروز زلزله و یا آسیبی به شهر، این سکونت گاهها در معرض خطرات بسیاری هستند و نیز در زمینه بهداشت شهری نیز مردم در این مناطق مشکلات زیادی دارند و لذا سیاست دولت، کمک به مردم ساکن در این مناطق برای سنددار شدن و امکان تجمیع اراضی و قرارگرفتن آنان در مسیر ساخت مسکن است و شهرداری نیز در این زمینه خدمات خوبی در زمینه صدور پروانه و … قائل شده است.

کد خبر 5962602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha