۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱

محدودیت‌ها و تعرفه‌های ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه

محدودیت‌ها و تعرفه‌های ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه

در این مطلب محدودیت‌ها و تعرفه‌های ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه را برایتان بررسی می‌کنیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، حتماً شما هم درباره پیامک تبلیغاتی انبوه شنیده‌اید و به دنبال این هستید که قبل از شروع تبلیغات برای کسب‌وکار خود ابتدا زیروبم آن را دربیاورید و بعد بازاریابی پیامکی را شروع کنید. در این مطلب محدودیت‌ها و تعرفه‌های ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه را برایتان بررسی می‌کنیم.

محدودیت‌های ارسال پیامک انبوه

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی هم درست مانند هرچیز دیگری در این جهان یک سری محدودیت‌ها و عیب‌هایی دارد. در ادامه این محدودیت‌ها را برایتان ذکر می‌کنیم.

محدودیت کاراکتر

وقتی وارد دنیای بازاریابی پیامکی می‌شوید و پنل اس ام اس می‌خرید متوجه می‌شوید که در هر پیامک فقط می‌توان تا ۷۰ کاراکتر را گنجاند. یعنی اگر می‌خواهید پیامک تبلیغاتی انبوه بفرستید، باید تمام تلاش خود را بکنید که حرفتان در ۷۰ الی ۱۴۰ کاراکتر بزنید و در عین حال مشتری را ترغیب کنید که از شما خرید کرده یا از خدماتتان استفاده کند.

به این دقت کنید که اگر پیامکتان را در ۷۰ کاراکتر بگنجانید، هزینه یک پیامک و اگر در ۱۴۰ کاراکتر بگنجانید، باید هزینه دو پیامک را پرداخت کنید. یعنی هر چقدر سعی کنید اس ام اس را کوتاه‌تر بنویسید، در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کرده‌اید.

ارسال عکس و ویدئو

حالا دیگر با وجود شبکه‌های اجتماعی گسترده و محبوب، اینکه بتوان فقط با یک متن تبلیغاتی کوتاه مشتری جذب کرد، کمی سخت است. یعنی شما در پیامک تبلیغاتی انبوه با چند جمله کوتاه باید با عکس‌ها و ویدیوهایی که افراد هر روز در اینستاگرام منتشر می‌کنند و موزیک‌های جذابی هم روی آن‌ها می‌گذارند رقابت کنید. البته این محدودیت خودش باعث خلاقیت می‌شود اما باز هم محدودیتی است که قبل از شروع بازاریابی پیامکی باید به آن توجه کنید.

لیست سیاه مخابرات

یکی دیگر از محدودیت‌هایی که ارسال پیامک تبلیغاتی دارد، لیست سیاه مخابرات است. لیست سیاه مخابرات یا بلک لیست درواقع افرادی هستند که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را روی سیم‌کارت خود مسدود کرده‌اند. شما به هیچ‌وجه نمی‌توانید به این افراد اس ام اس تبلیغاتی ارسال کنید و بنابراین ممکن است یک سری از مشتری‌های بالقوه خود را از دست بدهید.

محدودیت پیامک تبلیغاتی انبوه از سیم‌کارت شخصی

ما فرض را بر این گذاشته‌ایم که همه می‌دانند برای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه، باید از یک خط پیامکی و پنل اس ام اس استفاده کنند. اما اگر هنوز شک و شبهه‌ای در این مساله هست اجازه دهید آن را روشن کنیم.

محدودیت‌ها و تعرفه‌های ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه

ارسال پیامک تبلیغاتی از سیم‌کارت شخصی ممنوع است. بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اگر فرد از شماره موبایل شخصی خود هر نوع پیامک تبلیغاتی بفرستد، تخلف کرده و خط او مسدود می‌شود. جالب است بدانید تا کنون بیش از ۴۰۰ هزار خط شخصی به این دلیل مسدود شده‌اند.

همچنین ارسال بیش از ۵۰۰ پیامک از سیم‌کارت شخصی، چه در ایرانسل و چه همراه اول، ممنوع است. یعنی اگر در روز بیش از ۵۰۰ پیامک از یک سیم کارت ارسال شود، خط بلافاصله مسدود می‌شود. این قوانین برای جلوگیری از کلاهبرداری سایبری و پیامکی اجرا می‌شوند.

تعرفه‌های ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه

اینکه قرار است چقدر برای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه هزینه کنید یکی از سوالات اساسی کسب‌وکارهاست. به طور کلی برای ارسال پیامک انبوه باید ابتدا یک پنل پیامکی بخرید. هزینه خرید پنل در سایت ملی پیامک (در سال ۱۴۰۲) از ۴۹ هزار تومان شروع می‌شود تا ۴۷۹ هزار تومان.

پنل پایه ۴۹ هزار تومان به همراه ۵۰ پیامک رایگان و یک خط اختصاصی، پنل اقتصادی ۱۲۹ هزار تومان به همراه ۱۰۰ پیامک رایگان و یک خط اختصاصی، پنل شرکتی ۲۵۹ هزار تومان به همراه ۲۰۰ پیامک رایگان و یک خط اختصاصی و پنل تجاری ۴۷۹ هزار تومان با ۵۰۰ پیامک رایگان و ۲ خط اختصاصی.

اما ارسال هر پیامک به صورت جداگانه هم هزینه‌هایی دارد. هزینه هر پیامک به صورت زیر محاسبه می‌شود:

تعرفه خام هر پیامک به اضافه ۹ درصد مالیات و سه ریال بابت مصوبه مجلس. البته به این نکته نیز دقت کنید که هزینه هر پیامک خام بسته به اپراتورها متفاوت است. اپراتور ۵۰۰۰۱ با هزینه هر پیامک در پنل تجاری ۹۵ تومان ارزان‌ترین تعرفه است. اما اگر با همین اپراتور از پنل پایه پیامک بفرستید، ۱۳۶ تومان است. اپراتورهای ۲۰۰۰ و ۰۲۱ هم با ۱۶۰ تومان در پنل پایه بیشترین هزینه به ازای هر پیامک خام را دارند.

محدودیت‌ها و تعرفه‌های ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه

به طور کلی شما هر چه پنل بالاتری بخرید، در درازمدت هزینه کمتری به ازای هر پیامک پرداخت خواهید کرد و بازاریابی پیامکی به‌صرفه‌تری خواهید داشت.

ارسال پیامک انبوه بدون خرید پنل

قابلیت دیگری که در ملی پیامک وجود دارد، ارسال پیامک انبوه بدون خرید پنل است. در این نوع از ارسال، شما باید حداقل ۱۰۰ هزار پیامک تبلیغاتی بفرستید. بیشترین پیامکی هم که می‌توان بدون پنل فرستاد، ۲ میلیون اس ام اس است. اگر دوست دارید در این‌باره بیشتر بدانید با پشتیبانی ملی پیامک به شماره ۰۲۱۶۳۴۰۴ تماس بگیرید.

خلاصه و نتیجه‌گیری

اس ام اس انبوه تبلیغاتی با وجود مزایای زیادی که دارد، محدودیت‌هایی نیز دارد. در این مطلب به چند محدودیت این شیوه از بازاریابی پرداختیم و تعرفه ارسال پیامک انبوه را نیز بررسی کریدم. محدودیت‌های پیامک انبوه شامل محدودیت کاراکتر، عدم ارسال فایل صوتی و تصویری و البته لیست سیاه مخابرات می‌شود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5962891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha