۱۰ آذر ۱۳۸۶، ۱۲:۵۱

نویسندگان هالیوود پیشنهاد جدید را رد کردند

نویسندگان هالیوود پیشنهاد جدید را رد کردند

انجمن نویسندگان تلویزیون و سینما آمریکا پیشنهاد جدید تهیه‌کنندگان را برای پایان بخشیدن به سه هفته اعتصاب و بحران در صنعت سرگرمی آمریکا رد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون (AMPTP) پنجشنبه پیش گفت حاضر است به انجمن نویسندگان که سالانه 3/1 میلیارد دلار دریافت می‌کند، 130 میلیون دلار بیشتر بپردازد. این اتحادیه که از دوشنبه پیش با انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) محرمانه مذاکره می‌کند، اعلام کرد نویسندگان برای بررسی این پیشنهاد مهلت خواسته‌اند.

اتحادیه تهیه‌کنندگان در بیانیه‌ای گفت: "ما قویا ادامه بحث‌ها را ترجیح می‌دهیم، با این حال به نظر WGA در مورد بررسی این پیشنهاد احترام می‌گذاریم و آن را درک می‌کنیم. قصد داریم از دو‌شنبه این هفته مذاکره‌ها را از سر بگیریم." با این حال انجمن نویسندگان آمریکا که با 12 هزار عضو یک نهاد قدرتمند است، این پیشنهاد را رد و از آن به عنوان "یک عقبگرد عظیم" یاد کرد و از اعضاء خود خواست به اعتصاب ادامه دهند.

این انجمن در بیانیه‌ای گفت: "ما باید به مبارزه ادامه بدهیم و دوشنبه وقتی دوباره پای میز مذاکره بازمی‌گردیم، آشکارا نشان دهیم عقب‌نشینی نخواهیم کرد، قراردادهای بد را نمی‌پذیریم و در این راه همه کنار هم هستیم." نویسندگان تلویزیون و سینما آمریکا پس از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات خود با اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون درباره دریافت سهم بیشتر از فروش اینترنتی و فروش در رسانه‌های جدید از روز پنجم نوامبر (14 آبان) اعتصاب کرده‌اند.

این نخستین اعتصاب انجمن نویسندگان در 20 سال اخیر است. اعتصاب آنها در حال حاضر تولید چند نمایش تلویزیونی محبوب مانند "زنان خانه‌دار درمانده" و "24" را با وقفه مواجه ساخته است. با اینکه استودیوهای مطرح هالیوود گزارش داده بودند اعتصاب نویسندگان در کوتاه‌مدت تاثیری بر برنامه‌های آنها نخواهد داشت، اما تعدادی از پروژه‌های سینمایی به دلیل مشکلات مربوط به فیلمنامه به تعویق افتاده‌اند.

"فرشتگان و شیاطین" فیلم جدید تام هنکس و فیلم جنگی جدید الیور استون به نام "پینکویل" از فیلم‌های زیاندیده از این اعتصاب هستند. درام ماجرایی "شانتارام" با بازی جانی دپ و موزیکال "9" به کارگردانی راب مارشال با بازی پنه لوپه کروز، سوفیا لورن و خاویر باردم از دیگر فیلم‌هایی هستند که در هفته‌های اخیر قربانی اعتصاب نویسندگان شده‌اند.

در همین حال پخش دو نمایش تلویزیونی معروف با اجرای جی لنو و دیوید لترمن متوقف شده است. در حالی که اعتصاب نویسندگان هالیوود ادامه دارد، کارگران صحنه در برادوی پنجشنبه گذشته به اعتصاب 19 روزه خود خاتمه دادند و چند نمایش موزیکال از هفته پیش مجددا روی صحنه رفته است.

کد خبر 596395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha