۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵

در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳؛

این لایحه نمی‌تواند تورم تک‌رقمی را رقم بزند

این لایحه نمی‌تواند تورم تک‌رقمی را رقم بزند

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: بر اساس سیاست‌های کلی، نباید نرخ‌ها افزایش پیدا کند و باید تورم تک‌رقمی شود، اما این لایحه نمی‌تواند تورم تک‌رقمی را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار مهر، «حسینعلی حاجی‌دلیگانی» نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: دولت و سازمان برنامه و بودجه در تنظیم لایحه بودجه با محدودیت‌هایی مواجه بودند، اما این بودجه عیب‌های زیادی دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: کل بودجه سال آینده ۲۷۰۰ همت پیش‌بینی شده که اگر ما تورم را دست کم ۳۰ درصد در نظر بگیریم، حدود ۱۹۰۰ همت می‌شود، یعنی عملکرد آن مانند بودجه سال ۱۴۰۲ خواهد بود و هیچ افزایشی ندارد. این عدم افزایش قاعدتاً منجر به کندی یا توقف رشد اقتصادی خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های کلی، نباید نرخ‌ها افزایش پیدا کند و باید تورم تک‌رقمی شود، اما این لایحه نمی‌تواند تورم تک‌رقمی را رقم بزند و با افزایش مالیات‌ها شاهد گرانی در برخی از اقلام خواهیم بود، همان طوری که افزایش مالیات در سال جاری برخی از قیمت‌ها را بالا برد.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه افزایش مالیات‌ها باعث توقف تولید می‌شود، اظهار کرد: در این لایحه توده‌های کف جامعه دیده نشده است. با این بودجه قطعاً رشد اقتصادی ۸ درصدی محقق نخواهد شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس افزود: در این بودجه پیش‌بینی شده است که ۳۲۰ همت اوراق فروخته شود که این اوراق کشور را بدهکار می‌کند و از سوی دیگر نه تنها جلوی اسراف‌ها و حقوق‌های نجومی در این بودجه گرفته نشده، بلکه به آن دامن زده است.

کد خبر 5964431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha